به گزارش پارس به نقل از فارس، امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار بر خلاف روزهای اخیر که رکوردشکنی های بی سابقه ای تجربه کرد و قله های ۴۶،۴۷ و ۴۸ هزار واحدی را پشت سر گذاشت در محدوده ۴۸ هزار و ۹۰۰ واحدی تثبیت شد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته بسیاری از تحلیل گران بازار توصیه هایی به سهامداران کرده بودند که افزایش شاخص به دلیل انتظارات مثبت روانی ایجاد شده است و در واقعیت های اقتصادی تغییری رخ نداده است؛ بنابراین این تحلیل گران گفته بودند که سهامداران باید توجه داشته باشند که با مطالعه و استفاده از ابزارها و پارامترهای تأثیرگذار در اقتصاد نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

این گزارش می افزاید، شاخص بورس امروز دیگر رکوردشکنی نکرد و البته با ۱۳۳ واحد رشد در جایگاه ۴۸ هزار واحدی تثبیت شد؛ همچنین ارزش بازار با افزایش حدود ۷۰۰ میلیون تومانی به مرز ۲۳۳ هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

گروه های بانکی در بازار سهام رتبه های اول تأثیر در شاخص را به خود اختصاص داده و به عنوان مثال بانک ملت، بانک پارسیان هر کدام با ۴۰ و ۲۵ واحد بر شاخص کل تأثیرگذار بودند؛ همچنین، توسعه صنایع بهشهر (هلدینگ) نیز در گروه مواد غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر نیز با رشد ۲۸ واحدی در صدر تأثیرات مثبت بر شاخص قرار گرفت و در این میان رمپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی، پالایش نفت اصفهان) نیز تأثیر مثبت بر شاخص داشتند.

بر خلاف هفته گذشته، ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان امروز هر کدام با ۴۲ و ۳۴ واحد منفی بر روند شاخص کل تأثیر گذاشتند.

بر اساس این گزارش، یکی از کارشناسان بازار سهام معتقد است، سهامداران حقیقی باید با تحقیق و استفاده از تجربیات بازیگران حرفه ای این بازار نسبت به خرید سهام اقدام کند و در غیر این صورت از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد شوند.

این کارشناسان همچنین معتقدند که هم اکنون اقتصاد ایران پویاست و تولید خوبی نیز در آن دیده می شود؛ اگر تحریم ها و تنش های بین المللی کاهش یابد، قطعاً وضعیت بنگاه های بزرگ اقتصادی بهتر خواهد شد.

خرازی، کارشناس بازار سهام، در رابطه با عوامل افزایش سهام گروه بانکی، می گوید: امیدواری ها از آینده این صنعت مبنی بر بازگشت به حاشیه سود گذشته موجب شده تا سهام این شرکتها با افزایش قیمت مواجه شود.