به گزارش پارس نیوز، 

«محسن پدرام» شامگاه روز دوشنبه در همایش مهر و سلامت در اراک افزود: تمام این تسهیلات در قالب قرض الحسنه به متقاضیان و اقشار ضعیف جامعه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران از ابتدای تاسیس تا کنون هیچگونه عقد قرارداد تسهیلاتی به جزء تسهیلات قرض الحسنه با متقاضیان نداشته است.

رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف این بانک بیشتر افراد نیازمند جامعه هستند میزان مطالبات معوق بانک نسبت به منابع یک درصد می باشد در صورتی که این رقم در سیستم بانکی کشور به بیش از 20 درصد رسیده است.

پدرام گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران اکنون با 530 شعبه و سه هزار نفر کارمند به ارایه خدمات بانک داری اسلامی در کشور مشغول است.

وی یاد آور شد: بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی با دارا بودن 6 هزار میلیارد ریال منابع بانکی، استان ششم کشور است.

رئیس هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: نیاز است با فرهنگ سازی برای هدایت سرمایه های مردم به سمت حساب های قرض الحسنه و افزایش منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی، این استان جز سه استان نخست کشور از نظر منابع بانکی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی و خون شهدا اکنون در حوزه های مختلف علوم بهداشتی و پزشکی رتبه نخست را در منطقه به خود اختصاص داده است.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: جمهوری اسلامی اکنون تنها مصرف کننده نبوده بلکه در حوزه های مختلف بهداشتی و پزشکی به کشوری تولیدکننده تبدیل شده است.

وی ادامه داد: استان مرکزی نیز با برخورداری از پزشکان متخصص، فوق تخصص، پرستار و ارایه حجم خدمات در حوزه دانش پزشکی به یکی از استان های پیشرو در این زمینه تبدیل شده است.

امام جمعه اراک گفت: نیاز است برای کاهش هزینه های درمانی و مشکلات مردم جامعه با بهبود سطح آلودگی های زیست محیطی، پیشگیری از ابتلا به بیماری های سخت درمان و نادر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بر اساس آمارهای موجود با انجام غربالگری می توان تا 70 درصد از ابتلا به بیماری های مختلف در جامعه جلوگیری کرد و هزینه های درمان بیماری را کاهش داد.

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز در این همایش گفت: بهره برداری از مرحله دوم بیمارستان آیت الله خوانساری این شهرستان اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و با وجود بهره برداری از این مرحله اکنون 50 بیمار در صف بستری قرار دارند.

«محمد مهدی همتی» افزود: با وجود تخصصی بودن بیمارستان آیت الله خوانساری اراک جای بسیاری تجهیزات از جمله بخش جراحی با چهار اتاق عمل، بخش های آموزشی، غربالگری، بخش حمایتی و دستگاه رادیولوژی به عنوان یکی از ضرورت های این بیمارستان، اکنون خالی است.

وی ادامه داد: در طرح توسعه مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک که بالغ بر سه هزار متر مربع است این بخش ها برای تسهیل در ارایه خدمت به بیماران پیش بینی شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک خاطر نشان کرد: ساخت ساختمان مرحله سوم این بیمارستان نیازمند 80 تا 100 میلیارد ریال اعتبار دارد که نیاز است خیران همانند گذشته این مجمع را در ساخت و بهره برداری از این مرحله همراهی کنند.

همتی افزود: ساخت مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک در صورت تامین اعتبار همانند مرحله دوم در مدت 18 ماه ساخته می شود.

وی خاطر نشان کرد: بهره برداری از بخش غربالگری، تشخیص درمانی، انبار دارویی و سلف سرویس بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به همراه دستگاه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان مرکز مادرتخصصی درمان سرطان استان مرکزی و غرب کشور مطرح است که هم اینک خدمات شیمی درمانی و پرتودرمانی به بیماران در آن ارائه می شود.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت با 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.

انتهای پیام/