به گزارش پارس نیوز، 

علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ابتدای راه مشکلات شرکت‌های دانش بنیان مالی و ساختاری مدیریتی بود، گفت: امروزه عمده مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تامین بازار محصولات این شرکت‌هاست.

به گفته وحدت، عدم‌ اعتماد خریداران به محصولات تولید داخل یکی از مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش بنیان است، این نمایشگاه الگویی برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان داخلی است.

وی با بیان اینکه هدف از حضور در این نمایشگاه ورود همه جانبه به بخش‌های نوآوری است، گفت: اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات لیزینگی خریداران بخش خصوصی در نظرگرفته شده که این مبلغ قابل افزایش است. در این زمینه محدودیتی از نظر اعتبارات نداریم و این تسهیلات در قالب لیزینگ در اختیار خریداران قرار داده می شود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق برای اعطای تسهیلات با استفاده از عامل‌های مالی مانند صندوق توسعه فناوری نانو، اقدام به اعطای تسهیلات لیزینگی می‌کند، گفت: اولین گام را با صندوق توسعه فناوری نانو آغاز کردیم و به عنوان عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات لازم به خریداران اعطا می شود.

وی ادامه داد: صندوق در تعامل با وزارت علوم آمادگی دارد با اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد، رقم‌ قرارداد بین شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه و کارفرمایان را با سود کمتر از 11 درصد تامین مالی عهده دار باشد. همچنین ما برنامه جدی با وزارت علوم‌ در این زمینه شروع کردیم که در این راستا قرار است وزارت علوم‌ مراکز وابسته به خود را معرفی کند تا بتوانیم برای تحقیقات انجام شده، برنامه های عملیاتی تدوین کنیم.

وحدت با بیان اینکه وزارت علوم‌ برای توسعه فناوری سرمایه گذاری کرده است، ما به دنبال این نیستیم که از تحقیقات حمایت کنیم و قرار شد برنامه های پژوهشی اجرا شده در دانشگاه‌ها که به تولید محصول نزدیک‌ هستند را به شرکت‌های دانش بنیان متصل کنیم تا بتوانیم تسهیلات صندوق را به آنها اختصاص دهیم.

انتهای پیام/