به گزارش پارس نیوز، 

«یاسین رحیم فرج» عصر یکشنبه در دیدار با استاندار کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در سفر 2 روزه ای که به استان کرمانشاه داشتیم به توافق های خوبی در زمینه همکاری های اقتصادی با همکاران ایرانی خود دست یافتیم.

وی افزود: افزایش هم افزایی تجار و بازرگانان سلیمانیه عراق با همتایان کرمانشاهی خود و همچنین مذاکره با مقام های استان برای فراهم کردن زیرساخت ها برای مراودات اقتصادی از جمله اهدافی بود که در این سفر دنبال کردیم.

رحیم فرج با بیان اینکه در این سفر عمده فعالان اقتصادی تاثیرگذار شهر سلیمانیه حضور دارند، گفت: همگی آن ها جدای از تمامی مسائل سیاسی و اتفاقاتی که در خاورمیانه شاهد آن هستیم به دنبال کار اقتصادی و فعالیت های تجاری با یکی از مهمترین کشورهای منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران هستند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سلیمانیه عراق افزود: مردم کشور ما در تهیه برخی اقلام ضروری و مصرفی دچار مشکل هستند که این مشکل می تواند با کمک جمهوری اسلامی از طریق واردات بخصوص از مرزهای استان کرمانشاه مرتفع شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های اقتصادی تجار و بازرگانان عراقی از طرف مرز پرویزخان انجام می پذیرد، گفت: یکی از مهمترین اهداف این سفر مطرح کردن مشکلات و چاره جویی برای حل آن ها از طریق عالی ترین مدیر اجرایی استان کرمانشاه است.

رحیم فرج با تاکید بر اهمیت مرز پرویزخان برای 2 کشور ایران و عراق و تجار و بازرگانان آن ها، افزود: از این مرز می توان به 2 حوزه عربی و کردی اقلیم عراق صادرات انجام داد و از این رو مشکلات موجود باید به سرعت مرتفع شود.

این مقام مسئول در شهر سلیمانیه همچنین از حضور تجار و بازرگانان عراقی در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین استقبال کرد و گفت: این منطقه که با هدف تشویق حضور سرمایه گذاران راه اندازی می شود دارای ابهاماتی برای فعالیت فعالان اقتصادی است.

وی گفت: یکی از ابهامات موجود این است که سرمایه گذاران ما هنوز نمی دانند قوانین سرمایه گذرای در این منطقه چگونه است و تحت چه شرایطی می توانند به فعالیت بپردازند که این موضوع باید روشن شود.

رحیم فرج در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد حضور استاندار سلیمانیه عراق در کرمانشاه به منظور گسترش مناسبات 2 استان باشیم.

استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک حدود نیمی از صادرات ایران به عراق را برعهده دارد.

انتهای پیام/