به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمد عابدی عصر روز پنجشنبه در بازدید رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از پایانه و پاسگاه مرز رازی افزود: در صورت ساماندهی مرز و تبدیل جاده دسترسی خوی- قطور به جاده ترانزیتی شاهد تسهیل در عبور و مرور مسافران و رشد و شکوفایی شهرستان خوی به ویژه بخش قطور خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت زیاد مرز رازی برای خوی اضافه کرد: مرز رازی قلب تپنده این شهرستان به شمار می رود و این مرز در راستای توسعه تجارت، رونق اقتصادی و رشد شهرستان مهم بوده و لازم است مسائل و مشکلات موجود در آن با همکاری و همدلی تمامی دستگاه های مرتبط هر چه سریعتر حل و فصل شود.

وی وجود مرز رازی و راه ریلی و زمینی رازی را از ظرفیت های بزرگ و زیرساخت مهم توسعه تجارت، بازرگانی و گردشگری در خوی عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی پایانه رازی، توسعه راه ارتباطی خوی قطور و مرز رازی مهمترین برنامه محوری برای توسعه تجارت، صادرات و گردشگری در این شهرستان است.

علی اکبر گروسی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر تعامل بین دستگاه های اجرایی و قوه قضاییه تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی در راستای رشد و توسعه شهرستان خوی می توانند با تعامل با قوه قضائیه بستر را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کنند.

مرز زمینی و ریلی رازی خوی در گسترش تردد مسافر و جذب گردشگر خارجی نقش بسزایی دارد به طوری که در طول یکسال از این مرز نزدیک به 520 هزار مسافر تردد کرده است.

مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در استان آذربایجان غربی است و نقش موثری در رونق اقتصادی منطقه دارد.
گمرک مرزی رازی در فاصله 75 کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.

وجود حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک در آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، این استان را در موقعیت ممتازی برای گسترش روابط تجاری با کشورهای خارجی کرده است.

انتهای پیام/