به گزارش پارس به نقل از مهر، بیژن چهری شامگاه سه شنبه در جمع مردم شهرستان نهاوند در مسجد علمیه اظهار داشت: در برخی موارد مسئولی با فرهنگ غلط" بگم بگم" کشور را دچار اختلاف و کینه و تفرقه کرد و در برخی موارد در دولت گذشته به راحتی آبروی افراد برده شد.

چهری گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب برای آزادی بیان و اندیشه و گسترش صداقت و اسلام واقعی انقلاب کردند ولی چرا باید در هشت سال گذشته جوانان و دانشجویان و نخبگان به علت آزادی بیان و اظهار نظر در بند و زندانی شوند.

بیژن چهری گفت: در این هشت سال روابط بین المللی کشور ایران در حد روابط با کشور آفریقای بورکینا فاسو کاهش یافت در حالی که ایران جز ۱۰ کشور برتر جهان از لحاظ منابع طبیعی مانند نفت و گاز است.

چهری اظهار داشت: در هفت سال گذشته برابر ۹۸ سال گذشته نفت فروخته ایم که درآمد آن ۶۳۰ میلیارد دلار بود و توقع داشتیم برابر ۹۸ سال پیشرفت کنیم اما نتیجه آن فقر و بدبختی مردم و افزایش بیکاری و تورم است.

وی بیان داشت: خاتمی به ایران عزت و آبروی بین المللی داد تا حدی که وقتی به فرانسه رفت ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه به استقبال او رفت و این در حالی است که نه تنها امتیازی ندادیم بلکه بازی برد - باخت را داشتیم.

وی گفت: در شرایط امروز ما نباید به جوانان خود ماهی بدهیم بلکه باید ماهیگیری یاد دهیم صنایع دستی ایران در حال نابودی است و تولید این کشور هم ضعیف شده است.

مشاور روحانی عنوان کرد: در دولت روحانی که برگرفته از اندیشه های امیر کبیر و هاشمی است به تولید ایران، به ملت ایران و به فرهنگ ایران آبرو و عزت می دهد.

بیژن چهری ادامه داد: در دولت خاتمی ۱۴ میلیون تن گندم تولید کردیم و خودکفا شدیم اما امروز به خاطر سیاست های غلط و برنامه ریزی های اشتباه مجبور به واردات دوباره گندم شدیم.

چهری حرکت عارف در انصراف از کاندیداتوری به نفع روحانی را با داشتن ۱۵ درصد آرا حرکتی جوانمردانه خواند و گفت: مردم نهاوند اولین شهری بودند که مجسمه شاه را به پائین کشیدند و در روز ۲۴ خرداد مردم نهاوند با شور انقلابی و نشاط اجتماعی و حرکتی انقلابی دوباره به پا می خیزند.