به گزارش پارس نیوز، 

عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان، درباره وضعیت مبلسازی در کشور اظهار کرد: حمایت دولت در مبلسازی از درخواست‌های مهم این صنف به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این صنف ۸.۵ درصد اشتغال‌زایی در کل کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: درحال حاضر ۷۰ درصد کارخانجات مبلسازی تعطیل شده است که بیشترین مشکل آنها مربوط به نقدینگی است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نوسانات نرخ ارز توانسته بر این صنف تأثیرگذار باشد، گفت: نوسانات نرخ ارز موجب شده چالش‌هایی از جمله رکود و عدم خرید در این صنف بیشتر شود.

عباسی، با اشاره به اینکه در گذشته ۱۶ میلیارد دلار صادرات داشتیم، اظهار کرد: هم اکنون صادراتی در این صنف وجود ندارد که علت این امر را می‌توان وجود مشکلات از جمله کمبود مواد اولیه در این حوزه دانست.

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان، با بیان اینکه وضعیت این صنف چندان مناسب نیست، گفت: هم اکنون این حوزه از سبد خانوار خارج شده است.

عباسی، با بیان اینکه تولید در این صنف ۸۰ درصد خارجی و ۲۰ درصد مابقی داخلی است، تصریح کرد: وضعیت کالا‌ها در ۶ماه دوم سال، تغییری نخواهد داشت.

عباسی با اشاره به دلایل اصلی رکود در این صنف گفت: این که بگوییم فقط ما درگیر مشکلات رکود اقتصادی هستیم اشتباه است، چون کل اقتصاد درگیر رکود شده و به دنبال آن، این صنف هم با چالش کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می‌کند. اما وضعیت صنف تولیدکنندگان مبلمان به گونه‌ای دیگر است، چون سرمایه‌های موجود در این صنف اکنون نزدیک به پنج سال است فریز شده و به نوعی روند تعطیلی کارگاه‌ها روبه‌رشد است.