به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه ژوییه با پنج سنت افزایش، ۹۵دلار و ۸۲ سنت معامله شد اما بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در مدت مشابه ۱۵ سنت کاهش یافت و به ۱۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، مایکل مک کارتی از سی ام سی مارکتز در سیدنی اعلام کرد: « چند شاخص اقتصادی اوایل این هفته منتشر شد و عاملان بازار نفت تلاش کردند تأثیرات آن را ارزیابی کنند» .

وی افزود: « بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت در حال حاضر بالاتر از محدوده آن خرید و فروش می شود و هر گونه افزایش ناشی از فروش فنی خواهد بود» .

چین، دومین مصرف کننده جهانی نفت خام این هفته چند شاخص اقتصادی منتشر کرد که کارشناسان آنها را ناامیدکننده خواندند و تردیدهایی را در مورد احیای رشد اقتصادی این کشور برانگیخت.

صادرات چین در ماه مه تنها یک درصد افزایش پیدا کرد که کاهش شدیدی را نسبت به ماه آوریل نشان داد و تأثیر پایین بودن تقاضای داخلی و مشکلات اقتصادی جهان را بر صادرکننده های چینی خاطر نشان کرد.

واردات چین نیز ماه مه سه دهم درصد نسبت به ماه آوریل کاهش یافت. واردات چین در ماه آوریل ۱۶ و ۸ دهم درصد افزایش پیدا کرده بود.

افزایش تولید صنعتی چین نیز ماه مه نه و دو دهم طی یکسال کاهش پیدا کرد.

اواخر ماه مه، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را در مورد رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۳ از هشت درصد به ۷ و ۷۵ صدم درصد کاهش داد.

معامله گران نفتی از سوی دیگر وخامت روابط سودان و سودان جنوبی را پیگیری می کنند.

سودان یکشنبه اعلام کرد توافقنامه ها با سودان جنوبی را در مورد امنیت و نفت به اجرا درنمی آورد ضمن آنکه تأکید کرد در صورتی که سودان جنوبی حمایت از شورشیان شمالی را متوقف کند، آماده است از تصمیم خود صرف نظر کند.

دوشنبه بهای نفت تحت تأثیر شاخص های اقتصادی چین کاهش یافته بود به طوری که هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در پایان معاملات بازار نیویورک با ۲۶ سنت کاهش، ۹۵ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوییه با ۶۱ سنت کاهش ۱۰۳ دلار و ۹۵ خرید و فروش شد.