به گزارش پارس نیوز، 

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بخش غیر دولتی100 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های مختلف در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد.

محمدعلی حسن زاده اظهار داشت:علاوه بر این برای اجرای طرح های متعدد دیگر در بنادر کشور بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست بررسی است و امید است با نهایی شدن طرح ها و امضای قراردادها بتوانیم به کمک توسعه اقتصادی کشور گام های موثری برداریم.

وی افزود: این میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح هایی چون ایجاد ترمینال های بندری، خدمات ارزش افزوده و لجستیکی در بنادر در نظر گرفته شده که خیلی از این طرح ها در مرحله بهره برداری و بخشی در مرحله ساخت و ساز هستند.

حسن زاده حمل و نقل دریایی در دنیا را به عنوان پشتوانه و ستون حمایت حوزه تجارت بین المللی دانست و گفت: طبق مصوبه ای که در هیات عامل و سند چشم انداز دیده شده اقدامی منطبق با این چشم انداز و ماموریت راهبردی تهیه و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد ترافیک تجاری از طریق بنادر انجام می شود، گفت: بنادر نقش بسیار مهمی در ترافیک تجاری نسبت به حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی که چیزی حدود 10 درصد است دارد و 90 درصد از طریق کشتی ها و بنادر انجام می شود بنا بر این سیاست گذاری در این حوزه می تواند همه حوزه های تجارت را متاثر کند.

حسن زاده افزود: یکی از مواردی که در سند چشم انداز در مورد خرمشهر وجود دارد استقرار صنایع ارزش افزوده است.
وی ادامه داد: بندر خرمشهر با داشتن 36 هکتار اراضی می توان برای جذب صنایع و فعالیت های ارزش افزوده ای که منتج به ایجاد فرصت های شغلی در خرمشهر شوند استفاده کرد.

وی خارج سازی مغروقه ها را جزو سیاست و اهداف اصولی سازمان بنادر و دریانوردی است بیان کرد و گفت: خارج سازی مغروقه ها در آبراه اروند و کارون طی سال های گذشته دنبال شده و الان نیز سازمان برای آن اعتبار تخصیص می دهد.
به گزارش ایرنا مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر عصر دوشنبه در آئینی معرفی شد.

انتهای پیام/