به گزارش پارس نیوز، 

هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان دریایی را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: این طرح توسط سازمان بنادر، شورای عالی بنادر، کشتی‌سازی، اتحادیه مالکان کشتی‌ها در دستور بررسی است و ما در آینده نزدیک، تمامی شناورهای فرسوده را نوسازی و بازسازی خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 500 شناور نیازمند بازسازی است، گفت: مالکان این شناورها می‌توانند با دریافت تسهیلات بلاعوض، لنج های فرسوده خود را نوسازی کنند.

به گفته حق شناس؛ در مرحله اول نوسازی لنج‌های تجاری بالای 40 سال برای نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرد و می‌توانند از تسهیلات ارائه شده در این حوزه استفاده کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در مرحله بعد، شناورهایی که زیر 40 سال است برای نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرند، اما متاسفانه برخی از این شناورها هم‌اکنون در بنادر جنوبی در حال تردد هستند.

وی درباره وضعیت سوخت کشتی‌های صیادی مسافری گفت: تمام ناوگان دریایی از جمله صیادی، مسافری و لنج‌های تجاری که در آبهای داخلی تردد می‌کنند، می‌توانند از یارانه سوخت  با مبلغ 3 هزار و 500 تومان  استفاده کنند.