به گزارش پارس به نقل از مهر، شهرستانهای رباط کریم با ۲۴۶ و بهارستان با ۲۴۷ نفر نامزد انتخاباتی، رقابت سختی را آغاز کرده اند و در تلاشند تا در جمع نفرات اصلی شوراها در حوزه انَََتخابیه خویش قرار گیرند.

هنوز چند ساعتی از آغاز تبلیغات رسمی شوراها نگذشته بود که سیل عظیمی از پیامک ها به منظور افتتاح دفاتر مرکزی داوطلبین بسوی مخاطبین ارسال و شهروندان و حتی رقبای خویش را دعوت به افتتاح مراسم می کردند.

یکی از اخلاقهای مهم انتخاباتی که در شهر گلستان، نسیم شهر و رباط کریم مشهود بود حضور رقبا در ستاد هم برای افتتاح بود و همگی آنان بر لزوم اتحاد و رفاقت در کنار تبلیغات رسمی تاکید داشتند.

نامزدها در تبلیغات فراتر از قانون عمل نکنند

شبانگاه اولین روز تبلیغات رسمی در نسیم شهر اکثریت اعضای ستاد داوطلبین شب را تا طلوع خورشید در خیابانها و کوچه ها سپری تا توانسته اند نسبت به چسباندن پوستر و دیگر اقلام انتخاباتی اقدام کردند.

این در حالی است که متاسفانه در اولین شب شروع تبلیغات رسمی بسیار از داوطلبین محتذم شیوه تبلیغات خود را فراتر از قانون اقدام و همه جای شهر را مملو از کاغذ و پوستر های تبلیغاتی کردند.

یکی از نامزدهای انتخاباتی نیز با باگلایه مندی از برخی رقبای خویش نیز گفت: متاسفانه برخی از افراد با بی توجهی تمام نسبت به قانون اقدام به نصب اقلام تبلیغاتی در معابری که قانون آنرا منع کرده اند.

وی ادامه داد: در واقع اینگونه اقدامات می تواند به نوعی در ذهن شهرواندن ابهام ایجاد که این افراد خود خارج از ضوابط قانونی عمل می نمایند چه تنظیمی بر اجرای قانون در شورای شهر را دارند.

رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی یکی از مطالبات شهروندان از نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کاندیداها پوسترهای تبلیغاتی را در جایگاه های مخصوص نصب کنند

مرتضی نجفی شهروند نسیم شهر به خبرنگار مهر گفت: بنده زمانی که از منزل بیرون آمدم با مشاهده در و دیوار محیط واقعا شوکه شدم که مگر این افراد چه اندازه توانایی دارند که توانسته اند اینگونه شهر را کاغذ باران کنند.

وی ادامه داد: باید در این راستا متولیان امر محلی را برای نصب پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی در نظر می گرفتند.

شهروند دیگری در این رابطه افزود: متاسفانه در خصوص فرهنگ تبلیغات انتخاباتی آنهم در حوزه شورای شهر کاری انجام نشده است.

اسراف بیش از حد در شرایط کنونی اقتصادی ناروا است

جعفر قنبر علی اظهار داشت: مشاهده می کنید که تبلیغات با حجم بسیار سنگین در اینگونه شهر ها حاکم شد و رقبای انتخاباتی در تلاشند که از نفرات برتر خود گوی سبقت را بربایند.

شهروند دیگری از اسراف بیش از حد در چنین شرایط اقتصادی گلایه کرد و افزود: واقعا برای ما جای بسی تعجب است که خدمت رسانی با هزینه های بسیار منافاتی ندارد.

مجید یاوری معتقد است چاپ پوسترهای گلاسه با گرم های بالای ۱۵۰ خود این سوال را در ذهن هر بیننده ای ایجاد می کند که این فرد با هدف منافع فردی تلاش می کند.

متاسفانه قبل از تبلیغات رسمی نیز داوطلبین چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی راه گریز از قانون را در دستور کار خود قرار داده و با عناوین کارشناس، آگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی و با چاپ کارت ویزیت خود را به شهروندان معرفی کرده است که اینگونه تبلیغات غیرعلنی و با هدف شرکت در انتخابات شوراها در نسیم شهر به اوج خود رسیده و تعدادی از داوطلبین در حوزه انتخابیه نسیم شهر اقدام به انتشار تقویم دیواری با ابعاد بزرگی نموده و در تیراژ بالایی در سطح منطقه توزیع کردند.