به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رقابت برای خریداری بلوک ۱۷ درصدی هلدینگ خلیج فارس که از روز گذشته با قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۸ ریال آغاز شده بود، امروز نیز ادامه پیدا کرد و به دلیل رقابت تنگاتنگ ۲ خریدار، ادامه رقابت به فردا موکول شد.

بر این اساس رقابت برای خریداری بلوک ۱۷ درصدی بزرگ ترین شرکت بورسی در حالی امروز پیگیری شد که از ۳ گروه حاضر در گردونه رقابت یک گروه از ادامه رقابت منصرف شد و تنها ۲ گروه به رقابت برای تصاحب ۱۷ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس ادامه دادند.

به این ترتیب و در حالی که در اولین روز رقابت کارگزاری بانک دی برای مجموعه بنیاد شهید کارگزاری عمران فارس برای صندوق نفت و کارگزاری بانک صادرات برای ساتا و پارسان وارد رقابت شده بودند که امروز کارگزاری بانک صادرات وارد رقابت نشد و رقابت تنها بین ۲ مجموعه در جریان بود.

بر اساس این گزارش قیمت بلوک ۱۷ درصدی هلدینگ خلیج فارس که در جریان معاملات روز گذشته به ۱۳۱۱۷ ریال رسیده بود، در معاملات امروز به ۱۳۱۴۳ افزایش پیدا کرد و رقابت تنگاتنگ ۲ خریدار، ادامه رقابت را به فردا موکول کرد.

بررسی ها از روند رقابت بلوک۱۷ درصدی هلدینگ خلیج فارس حاکی است که در حال حاضر کارگزاری عمران فارس برای یک کنسرسیوم اقدام به خرید می کند و احتمال ورود خریداران جدید به گوی رقابت در روزهای آینده وجود دارد.

با توجه به عرضه این شرکت به صورت ۳۰ درصد نقد، برنده این رقابت باید ۳۰ درصد وجه نقد معامله معادل ۱۶۵۰ میلیارد تومان را طی ۲۰ روز معاملاتی پرداخت کند تا زمینه قطعی شدن عرضه بلوکی بزرگ ترین شرکت بورسی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، بعد از عرضه اولیه هلدینگ خلیج فارس در روز ۲۷ فروردین و فروش این شرکت به قیمت ۷۵۰ تومان در وقت اضافه، سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفت در روز ۱۸ خرداد ماه بلوک ۱۷ درصدی این شرکت را به فروش برساند.

بر این اساس چهار میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۶۴ هزار و ۳۷۰ سهم هلدینگ خلیج فارس به قیمت پایه ۱۳۰۰ تومان و به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط از طریق بازار دوم بورس عرضه شد. کارگزار عرضه کننده این سهم کارگزاری بانک ملی ایران بوده و مهلت پرداخت حصه نقدی معامله ۲۰ روز کاری تعیین شده است.