به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، پس از اینکه عربستان در مورد فزونی عرضه در بازار هشدار داد، قیمت نفت در آستانه ثبت سومین هفته کاهشی قرار دارد.

این درحالی است که رکود در بازارهای بورس و نگرانی در مورد تجارت چشم انداز تقاضا برای سوخت را تیره کرده است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 49 سنت کاهش 76.40 دلار فروخته شد. این نوع نفت در مسیرکاهش هفته ای بیش از 4 درصد قرار دارد. نفت برنت طی 3 هفته گذشته نزدیک به 10 دلار کاهش ارزش داشته است.

نفت خام آمریکا نیز با 65 سنت کاهش 66.68 دلار به ازای هر بشکه فروخته شده است. این نوع نفت نیز در مسیر ثبت 3.5 درصد کاهش هفتگی قرار دارد.

موسسه فیچ سولوشن طی یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: «کاهش نزدیک 10 دلار در هر بشکه نفت برنت که از ماه اکتبر دیده شده ناشی از فروش یکجای اوراق قرضه جهانی است.»

از آنجایی که وال استریت بزرگ ترین کاهش روزانه از سال 2011 را تجربه کرد و تمامی افزایش امسال را از دست داد، سقوط ارزش اوراق قرضه در جهان، این هفته بازارهای نفتی را آشفته کرد.

بازارهای مالی از یک سری نگرانی ها از جمله جنگ تجاری آمریکا و چین، آشفتگی در واحدهای پولی بازارهای نوظهور، افزایش هزینه‌های استقراض و بهره اوراق قرضه و نگرانی های اقتصادی در ایتالیا خسارت دیده است.

عربستان روز پنج شنبه اعلام کرد بازارهای نفتی تا پایان امسال ممکن است با فزونی عرضه مواجه باشند. «با بروز شواهدی مبنی بر افزایش ذخایر در چند هفته گذشته، بازار در سه ماهه چهارم می تواند به سمت وضعیت فزونی عرضه پیش رود.»

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان نیز گفت امکان دارد که این نیاز وجود داشته باشد تا برای کاهش ذخایر نفت پس از افزایش در این چند ماه اخیر در بازار مداخله کنیم.

با این حال، در حال حاضر، تمرکز اصلی در بازار نفتی همچنان تحریم های آمریکا و تاثیر آن بر صادرات نفت ایران است.