به گزارش پارس، خلیل حیدری در گفتگو با مهر اظهار داشت: در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری بیش از ۴۹۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال و ۷۷۰ هزار دلار از مرز بین المللی مهران به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این مقدار کالای صادراتی از نظر حجمی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد و از نظر ارزشی و دلاری ۳۹ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اقلام صادراتی مرز مهران را به خارج از کشور شامل مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، کاشی و موزائیک و محصولات کشاورزی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و شیشه اعلام کرد و گفت: در همین مدت مقدار یک هزار و ۲۰۸ تن کالا به ارزش بیش از ۸۰۰ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد افزایش دارد.

حیدری در ادامه بیان داشت: روزانه به طور میانگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه کامیون و کالا به ارزش حدود ۲.۵ میلیون دلار از مرز مهران به کشور عراق صادر می شد.

مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: به طور میانگین روزانه ۵۵۰ کامیون در پایانه مرزی مهران در استان ایلام بارگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه مرز بین المللی مهران یکی از ظرفیت های بزرگ استان و کشور است، بیان داشت: برنامه ریزی، طراحی وتدابیرلازم برای ساماندهی مرز باید بصورت افق بلند مدت نه مقطعی، انجام شود.

حیدری افزود: فعالیت صادراتی در مرز مهران به ‏ کشور عراق به سبب برگزاری آیین های ویژه ارتحال امام خمینی (ره) متوقف شده بود که دوباره از سرگرفته شده است.

وی افزود: بازرگانان دو کشور پس از بازگشایی مرز تجاری مهران می ‏ توانند بار دیگر فعالیت های اقتصادی خود را بر پایه رویه های قانونی گذشته ادامه دهند. ‏