به گزارش پارس نیوز، 

 توسعه صنعت قالی بافی در روستاها از اولویت های این سازمان در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها می باشد که این مهم با توجه به ابلاغ معاونت روستایی ریاست جمهوری در ستاد اشتغال استان مطرح و پیگیری می شود.
وی همچنین گفت: یکی از دیگر اولویت های سازمان صنعت معدن و تجارت افزایش تولید فرش دستباف در استان و صادرات آن است.
پرزحمت خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های استان برنامه ریزی شده تا صنعت قالی بافی در بیشتر مناطق روستایی استان به طور کارگاهی و متمرکز و خانگی رونق پیدا کند.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: بالا رفتن اشتغال در بخش طارم سفلی و ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در روستاها برای روغن کشی از محصول زیتون در این منطقه از دیگر برنامه های اشتغالزایی روستایی است که توسط این سازمان دنبال و پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر تلاش های صورت گرفته، در بسیاری از روستاها با ایجاد کارگاه های کوچک خیاطی و تولید پوشاک و همچنین خراطی و نجاری و صنایع سازگار با محیط زیست توانسته ایم اشتغال و درآمد زایی خوبی در روستاها ایجاد کنیم.
این مسئول با بیان اینکه برای ارایه تسهیلات اشتغالزایی روستایی محدودیتی وجود ندارد، گفت: تمام افراد ساکن در روستاها می توانند با مراجعه با سازمانهای مربوطه و اخذ معرفی نامه، از بانک ها تسهیلات ارزان قیمت در جهت درآمد زایی، ایجاد اشتغال و بالا بردن میزان تولید در روستاها اقدام نمایند.
6104*3013