به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، محمد سانوسی بارکیندو امروز (یکشنبه، یکم مهرماه) در دهمین نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیر اوپک (JMMC)، در الجزایر گفت: خوشحالیم که دوباره در الجزایر، مروارید آفریقا، دومین سالروز توافق الجزایر را جشن می‌گیریم.

وی افزود: بازگشت به این شهر خاطرات بسیاری از تلاش‌های گسترده ما در سال ۲۰۱۶ را برای بازگرداندن ثبات به بازار جهانی نفت که در حال فرو ریختن بود، زنده می‌کند. در واقع، این صنعت در دهه‌های متمادی، چنین فراز و نشیبی را تجربه نکرده بود.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: به لطف تلاش‌های شجاعانه و همکاری‌های بی‌سابقه در طول ایام همکاری اوپک و غیراوپک، در آینده کتاب‌های تاریخ صنعت نفت فصلی با عنوان «توافق الجزیره - نقطه عطف در همکاری‌های جهانی صنعت نفت» خواهد داشت.

بارکیندو گفت: به عنوان بخشی از تلاش ما به عنوان یک نهاد تخصصی، ما همچنان به گسترش تبادل اطلاعات و گفت‌وگوی آزاد درباره تحولات و تجزیه و تحلیل بازار نفت ادامه می‌دهیم.

وی افزود: امروز ما به‌طور رسمی نسخه ۲۰۱۸ «چشم انداز جهانی نفت» را که دوازدهمین نسخه این بولتن پرچم‌دار است، رونمایی می‌کنیم و از همه شما دعوت می‌کنم تا در این مراسم ویژه شرکت کنید.

دبیرکل اوپک ادامه داد: برای اوپک، شفافیت اطلاعات همیشه جزو مسائل مهم بوده و هست. در این راستا، اپلکیشن موبایلی چشم انداز نفت جهانی، بولتن آماری سالانه و گزارش ماهانه بازار نفت در پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه اوپک قابل دسترس است و دسترسی به مقادیر زیادی از اطلاعات بازار نفت از سال ۱۹۶۰ تا به امروز را به‌طور برخط (آنلاین) و رایگان برای همگان فراهم می‌کند.

وی گفت: شفافیت به همه فعالیت‌های اوپک به عنوان یک سازمان تعمیم داده می‌شود. به همین ترتیب باید آشکار شود که اوپک نه یک انحصار و نه یک کارتل است، بلکه نهادی مسئول در جهان است که به‌طور مداوم برای حفظ ثبات بازارهای نفت و منافع تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلاش می کند؛ ما علاقه‌مند به رشد سالم اقتصاد جهانی هستیم.

بارکیندو ادامه داد: همکاری اوپک و غیر اوپک برای تقویت گفت‌وگو و ایجاد همکاری در سراسر این صنعت ادامه خواهد یافت. این کار برای اطمینان از ثبات پایدار بازار جهانی نفت و فراهم کردن رشد اقتصادی پایدار و ماندگار در کشورهای تولید کننده و مصرف کننده به شدت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اوپک از همان ابتدا تلاش کرد نیازهای مشتریان را به شکلی قابل اعتماد و ایمن برآورده کند. ما همچنان با همه ذینفعان اصلی، از جمله مصرف کنندگان، به بحث و گفت‌وگوی آزاد برای در نظر گرفتن مسائل و نگرانی‌های مشترک درباره ثبات در بازار خواهیم پرداخت و این بازخورد، به‌طور طبیعی، شامل همه تصمیم‌گیری‌های اوپک و به تازگی توسط کشورهای غیر عضو نیز خواهد شد.

انتهای پیام/