به گزارش پارس نیوز، 

کوروش مرشد ملک رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از موافقت رئیس جمهور نسبت به آزادسازی خودرو‌های معطل مانده در گمرک خبر داد و اظهار کرد: ترخیص این خودرو‌ها کاهش قیمت مقطعی را در بازار خودرو به همراه دارد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: خوشبختانه از سوی هیات دولت اخبار خوبی به گوش فعالان خودرویی رسیده و رئیس جمهور نیز موافقتش را مبنی بر آزادسازی خودرو‌های معطل مانده در گمرک اعلام کرده است.

کوروش مرشدسلوک افزود: طی ماه‌های اخیر خودرو‌های وارداتی به دلیل تصمیمات یک شبه در گمرکات کشور دپو شد و همین موضوع در بازار خودرو افزایش یک باره قیمت‌ها را به همراه داشت.

وی افزود: امیدواریم دولت نسبت به خودرو‌هایی که به سفارش ایران تولید و در انبار کشور‌های حاشیه خلیج فارس دپو شده است نظر مساعدی داشته باشد تا هر چه زودتر این خودرو‌ها هم ترخیص شود.

مرشد سلوک در پاسخ به این پرسش که ترخیص خودرو‌های وارداتی چه واکنشی را در بازار ثانویه به همراه خواهد داشت؟ تصریح کرد: چنانچه به همراه واردات خودرو‌های دپو شده در گمرک سامانه ثبت سفارش نیز باز شود شاهد کاهش بحران‌ها خواهیم بود.

این فعال خودرویی با اشاره به آیین نامه واردات خودرو بیان کرد: دولت تاکنون بازه زمانی مشخصی را برای بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودرو اعلام نکرده و این درحالی است که سازوکار آیین‌نامه ترخیص خودرو‌های وارداتی هفته آینده مشخص خواهد شد.

وی  اظهار کرد: به محض اینکه خودرو‌های جدید از گمرکات ترخیص شوند افرادی که خودرو‌های خود را از سال گذشته تاکنون پیش خرید کرده بودند سریعا به دستشان خواهد رسید.

مرشد ملک در پایان گفت: نمی‌توان گفت که با آزادسازی خودرو‌های معطل مانده از گمرکات ایران قیمت‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد، اما این افت قیمت خودرو در هفته‌های آتی مقطعی است. انتظار می‌رود دولت در زمینه ثبات نرخ خودرو موضع روشنی را اتخاذ کند.

انتهای پیام/