به گزارش پارس نیوز، 

 حسین امیری خامکانی شامگاه دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با معین های اقتصادی استان در هتل لاله تهران با قدردانی از شرکتهایی که در استان به کار آفرینی مشغولند افزود: ایجاد اشتغال و ارزش افزوده از ظرفیت های معدنی می تواند در راستای تقویت بینه اقتصادی و تحول در معیشت مردم موثر واقع شود.
امیری خامکانی اظهار داشت : در این وضعیت اقتصادی هنر ما و شما (معین های فعال )باید این باشد که در استانی که این منابع و ثروت وجود دارد سعی کنیم فشار بر زندگی مردم کاهش یابد و نباید اجازه داد در چنین استانی مردم از فقر و بیکاری رنج ببرند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اضافه کرد: در واقع ثروت اصلی استان همین مدیران زحمت کشی است که بخشی از مدیران صنعتی و مهندسین خبره دور این میز هستند که دغدغه رفع مشکلات موجود مردم را دارند .
وی پیشنهاد داد :ایجاد یک دفتر با حضور یکی دو کارشناس در هر موسسه و شرکت برای هر شهرستان امکان پذیر هست که ظرفیتهای هر شهرستان را شناسایی و با مشاوره و تشکیل واحدهای کوچک و بزرگ مسئولان شهرستانی را یاری دهند.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان به تصویب مناطق ویژه بخصوص منطقه ویژه اقتصادی ریلی در زرند اشاره کرد گفت: صنعت ریلی کشور امروز کار زیاد دارد و با توجه به وجود ظرفیت واگن سازی در استان انتظار می رود همه شما در فعال کردن این منطقه همت کنید و حداقل نیاز واگن های باری مورد نیاز در همین استان ساخته شود.
وی ادامه داد: منطقه قابلیت تولید و ساخت واگن های مسافری باری و واگن های مترو و حتی لوکوموتیو را دارد و کم کم می توان همه نیازهای ریلی کشور را در این استان بر طرف کرد کما اینکه الان هم واگن های مسافری و بدنه مترو ساخته می شود.
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از موسسه سرمایه گذاری ملل که مسئولیت تامین زیرساختهای این منطقه ویژه را متقبل شده است ، افزود: باید زمینه حضور شرکتهای داخلی و خارجی برای فعالیت در حوزه ریلی فراهم شود.
در استان کرمان که به عنوان استانی پیشرو و خلاق در حوزه اقتصاد مقاومتی معرفی گردید 23معین اقتصادی از شرکتها و نهادهای اقتصادی قوی چون مس ایران ، بنیاد جانبازان ،میدکو ، بانک رسالت ، گل گهر و هواپیمایی ماهان در قالب مسئولیت های اجتماعی خود اقدامات موثر زیرساختی را از دولت یازدهم تاکنون در این استان انجام داده اند که موجبات خلق فرصت های جدید شغلی و رفاه و آبادانی را به دنبال داشته است .
9697/ 5054