به گزارش پارس نیوز، 

 مدیریت مالی شرکت سپرده گذاری مرکزی از واریز مبلغ 16 هزار و 566 میلیارد ریال سود انواع اوراق در مردادماه امسال به حساب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین سود سر رسید 6 نماد اسناد خزانه اسلامی 10 هزار و 441 میلیارد ریال بود که ماه گذشته به 6809 سرمایه گذار پرداخت شد.

سود اوراق صکوک فولاد مبارکه اصفهان، مهندسی و ساختمانی صبا نفت، صنعتی و معدنی توسعه ملی، هواپیمایی ماهان، سایپا، گل گهر، ایران خودرو، رایتل، کاشی و سرامیک پرسپولیس و قطارهای مسافربری جوپار به مبلغ 5 هزار و 245 میلیارد ریال نیز در این مدت به حساب 1564 سرمایه‌گذار واریز شد.

این گزارش می ا‌فزاید: شرکت سپرده گذاری مرکزی در ماه گذشته سود سرمایه گذاران اوراق مشارکت لیزینگ های رایان سایپا و ایران و شرق، سیمان کردستان، شرکت ملی نفت ایران و شهرداری مشهد و شیراز به مبلغ 697 میلیارد ریال را به حساب 261 سرمایه گذار واریز کرد و سود صندوق های قابل معامله پاداش سهامداری توسعه یکم، گنجینه آینده روشن، پارند پایدار سپهر، کمند و امین یکم فردا نیز به حساب 3806 سرمایه گذار این صندوق ها پرداخت شد.

گفتنی است هم اکنون بیش از 80 نوع اوراق ( اجاره، مرابحه، مشارکت و گواهی سپرده) در بازار سرمایه منتشر شده است که سود این اوراق به صورت ماهانه و یا هر سه ماه یکبار به سرمایه گذاران پرداخت می شود.