به گزارش پارس نیوز، 

خرید مانتو به عنوان یک لباس مناسب برای موقعیت‌های مختلفی مثل مهمانی، محل کار یا رفتن به یک گردش روزانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خرید برای بانوان است.

مانتوها لباس‌هایی هستند که در هر موقعیتی پوشیده می‌شوند و به همین دلیل هم گاه داشتن بهترین انتخاب مناسب با موقعیتی خاص دشوار می‌شود. پس بهتر است این بار برای خرید مانتویی که بتوانید در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید وقت بیشتری گذاشته و البته اصول خرید آن را بدانید.

 
کدام مدل مانتو برای شما مناسب است؟

مدل‌های مختلف مانتو را بشناسید

اولین گام انتخاب مانتوی مناسب برای موقعیتی خاص این است که مدل‌های مانتو را بشناسید و بدانید هر کدام برای چه موقعیتی مناسب هستند. برای استفاده‌ی روزمره، یک مانتو می‌تواند طرح‌دار باشد و در عین حال به اندازه‌ی کافی، برای فعالیت‌های روزانه مناسب باشد. این در حالی است که برای خرید مانتو مجلسی می‌توانید کمتر بر راحت بودن مانتو تمرکز کنید و بیشتر سراغ طرح‌ها و مدل‌های خاص بروید چرا که در نهایت قرار نیست برای مدت طولانی مانتوی مجلسی را به تن داشته باشید یا با آن فعالیت فیزیکی خاصی انجام دهید.

کدام مدل مانتو برای شما مناسب است؟

کدام مانتوها مجلسی‌اند؟

مانتوهای مجلسی معمولا از پارچه‌هایی دوخته می‌شوند که به راحتی چروک نشده و روی تن فرم صاف و مرتبی داشته باشد، بنابراین در ترکیبات پارچه‌ی آن‌ها احتمالا از میزان بیشتری پلی استر در برابر نخ استفاده می‌شود، چراکه اگرچه کیفیت پارچه‌های نخی بالا است اما یک پارچه با الیاف نخ زودتر هم چروک می‌شود. ویژگی دیگر مانتوهای مجلسی دوخت ویژه‌ی آن‌ها است که در کنار پارچه دلیل اصلی مرتب بودن مانتو روی تن است. در عین سادگی، دوخت‌های مانتوهای مجلسی محکم و البته خاص هستند. برش‌های این مدل مانتو معمولا ساده است اما فرم نهایی آن باید متناسب با اندام باشد.

طرح در انتخاب و خرید مانتوی مجلسی نکته‌ی مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. معمولا در مدل مانتوی مجلسی از طرح‌های چاپی استفاده نمی‌شود بلکه طرح‌ها به صورت گلدوزی یا دوخت سنگ و منجوق روی پارچه به کار می‌روند. البته اگر به دنبال یک مانتوی ساده هستید، مانتوهای مجلسی ساده بدون هیچ طرحی هم انتخاب‌های مناسبی هستند. دکمه‌های یک مانتو مجلسی می‌توانند متفاوت باشند و در آن از دکمه‌هایی استفاده شود که طرح‌دار یا شیشه‌ای باشند.

کدام مدل مانتو برای شما مناسب است؟

مانتوهای روزمره با قواعد روزمرگی

بهتر است برای استفاده‌ی روزانه سراغ مانتوهایی بروید که راحت‌تر هستند، مثلا دوخت آن‌ها به شما اجازه می‌دهد به راحتی دست‌هایتان را حرکت دهید یا بشینید و بایستید. انتخاب مانتوی روزمره به فصل بستگی دارد، در فصل‌های سرد سراغ جنس‌های ضخیم‌تر بروید، پارچه‌هایی با ترکیب پشم برای زمستان مناسب‌تر هستند، در حالی‌که در مانتوی تابستانی، هیچ پارچه‌ای نمی‌تواند جای پارچه‌های نخی را بگیرد. می‌توانید سراغ طرح‌هایی بروید که در عین زیبایی دست و پاگیر نباشند و البته به راحتی با شستشو خراب نشوند.

مانتوهای پرزرق و برق انتخاب‌های خوبی برای محل کار نسیتند، از مانتوهای ساده استفاده کنید چراکه قرار نیست لباس‌هایتان به جای مهارت‌های شغلی شما توجه دیگران را به خودش جلب کند.

بهتر است از مانتوهای دکمه‌دار به عنوان لباس رسمی خود استفاده کنید، چرا که این مانتوها معمولا خوش‌دوخت‌تر هستند و به نظر رسمی‌تر می‌رسند. اندازه مناسب برای یک مانتو رسمی این است که مانتو روی زانوی شما قرار بگیرد.

انتهای پیام/