به گزارش پارس نیوز، 

نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به خشکسالی بی سابقه اخیر و آسیب جدی بحران آب به کشاورزی منطقه خواستار گفت: پرداخت همه خسارات وارده به کشاورزان منطقه هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی بی سابقه اخیر و پیشروی آب شور دریا گفت: طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های متوالی مشکل عمده نخلستان‌های خوزستان تامین نشدن نیاز آبی در فصل تابستان است. متاسفانه امروز آب شیرین رودخانه به شدت کاهش یافته و آب شور دریا پیشروی کرده و بسیاری از نخیلات منطقه خشک شده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود آب شور دریا افزود: سدهای سلولی آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از ورود آب شور دریا به نخیلات در نظر گرفته شده، خوزستان بخش عمده‌ محصولات خرما به کشورهای منطقه را در اختیار دارد؛ در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و محصولات داخلی بایستی اشتغال ایجاد شده از نخیلات و خرما راقدر بیشتری بدانیم.

کعبی خطاب به مسئولان وزارت جهاد و دولتمردان افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید به سرعت برنامه‌های خود را در خصوص کیفیت بازپرداخت خسارت‌های وارده اعلام کند و در این خصوص برنامه ریزی لازم را از طریق هماهنگی با وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه انجام دهد.

انتهای پیام /