به گزارش پارس نیوز، 

بانک مسکن به منظور فراهم کردن امکان دسترسی مشتریان خود به خدمات نوین بانکی که با کمترین فوت وقت قابل ارائه است، ارتقاء تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای این منظور را در یک فرآیند مستمر دنبال می‌کند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش عملکرد بانک مسکن در حوزه خدمات نوین بانکی که حاصل فعالیت‌های این بخش را تا پایان اردیبهشت ماه رصد و اطلاع ‌رسانی کرده است، طی ماه میانی بهار روند رشد آمار تجهیزات نصب و راه‌اندازی شده در بخش خدمات نوین بانکی ادامه یافته است، طوری که تعداد کارت‌های هوشمند تسهیلات و صندوق پس‌انداز مسکن صادر شده در بانک مسکن از روند مناسب برخوردار بوده است.

از ابتدای بهار تا پایان اردیبهشت مجموعا 160 هزار و 210 فقره کارت بانکی جدید صادر شد که یکی ابزار کلیدی و پایه برای دریافت انواع خدمات نوین در شبکه بانکی محسوب می‌شود. به این ترتیب با رشد 1.5 درصدی کارت‌های صادره در این بخش، مجموع کارت‌های هوشمند تسهیلات و صندوق پس‌انداز بانک مسکن اکنون به بیش از 10 میلیون و 650 هزار فقره رسیده است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان ماه میانی بهار 500 هزار و 788 فقره «مسکن کارت» جدید برای حساب‌های بانکی افتتاح شده یا به عنوان جایگزین کارت‌های مفقود شده و آسیب‌دیده صادر شد که به این ترتیب شمار تعداد مسکن‌کارت‌های فعال در حال حاضر از 23 میلیون و 727 هزار فقره در پایان سال گذشته، به 24 میلیون و 228 هزار فقره در پایان اردیبهشت رسید و رشد 2.1 درصدی را در مقایسه با اسفند پارسال ثبت کرده است. در این مدت دو ماهه همچنین بیش از 2400 فقره «بن‌کارت» در شعب سراسر کشور صادر شده است.

به طور کلی بانکداری الکترونیک به معنای فراهم کردن دسترسی مشتریان به خدمات بانکی با استفاده از واسطه‌های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی است و خدمات نوین بانکی بانک مسکن نیز در همین راستا دنبال می‌شود. بر این اساس روند نگهداری دستگاه‌های خودپرداز موجود و نیز نصب پایانه‌های فروشگاهی (POS) ادامه یافته و طی دوماهه ابتدایی امسال، حدود 3 هزار و 810 فقره دستگاه POS جدید بانک مسکن در کشور نصب شد. به بیان دیگر بیش از 8 هزار نقطه فروشگاهی جدید به پایانه فروشگاهی بانک مسکن مجهز شدند و کلیه دارندگان کارت‌های عضو شبکه شتاب می‌توانند از کارت‌های بانکی خود برای خرید به واسطه این پایانه‌ها استفاده کنند.

افزون بر این، بانک مسکن در ماه‌های اخیر نسبت به توسعه تعداد دستگاه‌های «PinPad» نیز اقدام کرده است. PinPad ظاهری شبیه دستگاه‌های خودپرداز و پوزهای فروشگاهی دارد، اما خدمات قابل ارائه با آن از خودپردازهای متعارف بیشتر است. مهمترین ویژگی این دستگاه، امکان وارد کردن محرمانه رمز توسط صاحب کارت بدون نیاز به اعلام آن به فروشنده‌ است. دستگاه مذکور علاوه بر اینکه مشکل امنیتی مذکور را با طراحی یک کیبورد مجزا و مستقل که در دسترس صاحب کارت قرار می‌گیرد، حل کرده است و امکان ارائه خدمات بیشتری نسبت به دستگاه‌های خودپرداز عادی دارد.

به گزارش هیبنا، از طریق دستگاه خودپرداز، عملیاتی چون خرید، اعلام مانده حساب، پرداخت قبوض و خرید شارژ انجام می‌شود اما از طریق Pinpad تغییر رمز اول کارت، فعال و غیرفعال کردن کارت، واریز وجه، انتقال وجه در لحظه با سقف‌های بیش از میزان قابل انجام از طریق خودپرداز و مواردی از این دست قابل انجام است.

بانک مسکن تا پایان اردیبهشت امسال به 6 هزار و 78 دستگاه Pinpad مجهز شده و آن را در نقاط فروشگاهی مختلف کشور توزیع کرده است


انتهای پیام/