به گزارش پارس نیوز، 

شرکت کشت و دام قیام اصفهان که دارای ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال است دوشنبه هفته آتی ۲۵ تیرماه ۱۰ درصد از کل سهام شرکت را به خریداران حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش برای نخستین بار عرضه می‌کند. دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ ۲۳۰۰ ریال تا مبلغ ۲۳۶۹ ریال تعیین و حداکثر سهام قابل خریدارای توسط هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی حداکثر تعداد ۷۰۰ سهم اعلام شده است.

در حالی هفته گذشته فرابورس ایران میزبان عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور در بازار دوم بود که دوشنبه ۲۵ تیرماه نیز این بازار شاهد عرضه ۳۵ میلیون سهم از مجموع سهام شرکت کشت و دام قیام اصفهان برای نخستین بار به عموم خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت کشت و دام قیام اصفهان در نماد «زقیام» هجدهم اسفندماه سال ۱۳۹۵ در گروه زراعت و خدمات وابسته، زیرگروه کشاورزی و و خدمات دامپروری به غیر از دامپزشکی در بازار دوم فرابورس پذیرش و در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۹۶ به عنوان یکصد و شصت و هفتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شد.

حال این شرکت که دارای ۳۵۰ میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال است دوشنبه هفته آتی ۲۵ تیرماه ۱۰ درصد از کل سهام شرکت را به خریداران حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌کند. دامنه قیمت در ثبت سفارش این عرضه از مبلغ  2300 ریال تا مبلغ ۲۳۶۹ ریال تعیین و حداکثر سهام قابل خریدارای توسط هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی حداکثر تعداد ۷۰۰ سهم اعلام شده است.

از سوی دیگر مدیر عرضه و متعهد خرید آن نیز کارگزاری بورس بهگزین بوده و سقف تعهد خرید آن حداکثر ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه عنوان شده است.

پیش از این در تاریخ ۱۳ و ۱۹ تیرماه به ترتیب ۱۰ درصد از سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر و کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور در بازارهای اول و دوم عرضه اولیه شده بودند.

درج کرمان خودرو در بازار پایه

در سایر رخدادهای فرابورس که هفته گذشته رقم خورد، مدیر پذیرش فرابورس ایران بیستم تیرماه از درج شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در تابلو «ج» بازار پایه خبر داد. آنطور که در اطلاعیه درج این شرکت آمده به استناد ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و موافقت کمیته درج عرضه فرابورس، شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو (سهامی عام) از تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۷ در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج شد. نماد معاملاتی این شرکت «خکرمان» بوده و این شرکت در گروه خودرو و ساخت قطعات، زیرگروه تولید وسایل نقلیه موتوری قرار دارد.

نگاهی به آمار معاملات فرابورس

از سوی دیگر نگاهی به معاملات انجام‌شده در بازارهای نه‌گانه فرابورس نشان می‌دهد طی ۴ روز معاملاتی در هفته گذشته تغییر مالکیت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته که این میزان معامله طی ۳۹۱ هزار دفعه رقم خورده است.

در همین حال رصد مشارکت معامله‌گران اعم از حقیقی و حقوقی در معاملات هفته قبل فرابورس نیز حاکی از آن است حقیقی‌ها به ترتیب مشارکت ۶۵ و ۷۰ درصدی و حقوقی‌ها مشارکت ۳۵ و ۳۰ درصدی در سمت خرید و فروش کل معاملات فرابورس داشتند.

در هفته معاملاتی منتهی به جمعه ۲۲ تیرماه سهامداران در بازارهای اول و دوم اقدام به دادوستد بیش از ۲۳۷ و ۹۰۸ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۴۸۰ و ۱۷۰۱ میلیارد ریال کردند و در مجموع سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز ۵۳۰ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۷۳۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز ۷۵۲ هزار ورقه دادوستد شد که ارزش معاملات آن ۸ هزار و ۴۰۵میلیارد ریال بود. 

در نهایت شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز در آخرین روز کاری هفته گذشته نسبت به شنبه ۱۶ تیرماه، افت ۱۹ واحدی معادل ۱٫۵ درصد را متحمل شد و در ارتفاع ۱۲۴۴ واحدی ایستاد.


انتهای پیام/