به گزارش پارس نیوز، 

بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعیِ مهاجران در سراسر جهان است. این شبکه به‌تازگی نظرسنجی‌ای ترتیب داد و در آن از ۱۴,۳۰۰ شرکت‌کننده‌ی مهاجر خواست به پرسش‌نامه‌ی طرح‌شده پاسخ دهند. این افراد از ۱۹۱ کشور جهان با ۱۷۴ ملیت مختلف بودند و در خارج از کشورشان زندگی (یا کار) می‌کردند. پرسش‌نامه حاوی سئوالاتی درباره‌ی ۴۳ جنبه‌ی مختلف از زندگی در خارج از کشور بود و شرکت‌کنندگان باید به پرسش‌ها از ۱ تا ۷ امتیاز می‌دادند.

 

یکی از شاخص‌های این نظرسنجی، هزینه‌ی امرارِ معاش در کشور محل اقامت این افراد بود. البته فقط کشورهایی واجد شرایطِ این شاخص درنظر گرفته شدند که حداقل تعداد نفرات شرکت‌کننده از آنها ۵۰ نفر باشد. از بین تمام کشورها فقط ۶۷ کشور واجد شرایط بودند و از بین آنها حدود ۴۵ کشور بیش از ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده داشتند. پس از بررسی پرسش‌نامه‌ها، ۱۳ کشور به‌عنوان ارزانترین کشورهای جهان برای مهاجرت انتخاب شدند. در این مطلب به شرح مختصری از این کشورها می‌پردازیم.

 

۱۳. رومانی

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

دولت رومانی با افزایش حقوق و دستمزد و کاهش مالیات به رونق فعالیت‌های داخل کشور واقعا کمک کرده است. به‌همین‌دلیل فرصت‌های شغلی زیادی هم برای بومی‌ها و هم برای مهاجران در رومانی وجود دارد. علاوه‌براین، هزینه‌های زندگی نیز در این کشور بسیار پایین است.

 

۱۲. اسپانیا

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

مادرید، بارسلونا و والنسیا به‌دلیل فراهم‌کردن فرصت‌های شغلی زیاد و حقوق مکفی، از بهترین شهرها در اروپای غربی هستند. به‌طورکلی اسپانیا به‌خاطر آب‌وهوای فوق‌العاده و هزینه‌های بسیار کم برای اقامت، غذا و سیستم حمل‌‌ونقل شهرت زیادی دارد.

 

۱۱. مالتا

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

این کشور کوچک که در جنوب اروپا و دریای مدیترانه قرار دارد، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. در سال جاری، مالتا از نظر شرایط معیشتی به‌سرعت به رتبه‌های اول جدول صعود کرد. در نظرسنجیِ موردنظر، حتی یک نفر نبود که از شرایط مالی در این کشور ناراضی باشد و کاملا برعکس همه از تعادل بین درآمد و هزینه‌های خودشان خوشحال هستند.

 

۱۰. لهستان

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

 

لهستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت است

 

 

شهرهایی مانند ورشو فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه‌های خدماتی برای مهاجران فراهم می‌کنند. همچنین حقوق و دستمزد در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. هزینه‌های زندگی در این شهر نسبت به لندن، پاریس و فرانکفورت بسیار ناچیز است.

 

۹. فیلیپین

 

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

 

این کشور در جنوب‌شرقی آسیا واقع است و برای اقامت از هر کشور دیگری در این ناحیه ارزان‌تر است. هزینه‌ی اجاره خانه در فیلیپین تقریبا ۵۰٪ کمتر از هزینه‌ی اقامت در کشور محبوب دیگری مانند تایلند است.
۸. جمهوری چک

 

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

زندگی در پراگ (پایتخت چک) کمی گران‌تر از بسیاری از مناطق روستایی این کشور است. بااین‌حال هزینه‌های غذا، حمل‌ونقل و اقامت در این کشور نسبت به همتایان غربی خودش ارزان‌تر است. در این کشور فرصت‌های شغلی خوبی وجود دارد.

 

۷. اکوادور

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

در اکوادور هزینه‌های زندگی چندان ارزان نیست اما حقوق و دستمزدها بالا است و بنابراین کفاف زندگی را می‌دهد. به‌همین‌دلیل هیچ‌یک از شرکت‌کنندگان درباره‌ی هزینه‌های این کشور از کلمه‌ی خیلی بد استفاده نکردند. با‌این‌حال، فقط ۲۰٪ از مهاجران گفتند که به‌دلایل مالی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

 

 

۶. مجارستان

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

مجارستان یکی از ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت است

این کشور هم از نظر ارزان‌بودن هزینه‌های زندگی در بالای جدول قرار دارد و شرایط مالی برای ساکنان رضایت‌بخش است. ۳۰٪ از شرکت‌کنندگان گفتند از شرایط مالی‌شان کاملا راضی هستند. این مقدار نسبت به سال ۲۰۱۵ تا ۱۹٪ افزایش داشته است.

 

۵. مکزیک

 

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

بسیاری از شهرهای مکزیک مانند کانکون (Cancun) برای گردشگران به‌ویژه گردشگران آمریکایی مکان‌های رویایی به‌حساب می‌آیند. اما در این شهرها برای مهاجران نیز فرصت‌های شغلی خوبی وجود دارد. هزینه‌های زندگی در مکزیک از هر کشور دیگری در جهان ارزان‌تر است. بااین‌حال، به‌دلیل افزایش تعداد مهاجران هزینه‌ها کم‌کم روبه‌افزایش می‌رود.

 

۴. ویتنام

 

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

در این کشور شرایط مالی ساکنان از وضعیت خوبی برخوردار است. هزینه‌ی مسکن و غذا در ویتنام هم در قاره و هم در جهان بسیار ارزان است.

 

۳. تایوان

 

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

۸۳٪ افراد در این نظرسنجی اعلام کردند به‌طورکلی از هزینه‌های زندگی در تایوان راضی هستند. ۹۶٪ افراد می‌گویند درآمد خانوارها برای امرار معاش‌شان کافی است.

 

۲. تایلند

 

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

هزینه‌ی غذا، حمل‌ونقل و اقامت در این کشور نسبت به کشورهای غربی بسیار ارزان است. به‌همین‌دلیل درآمد خانوارها در تایلند کافی است و می‌توان گفت گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت است.

 

۱. اوکراین

 

ارزان‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت

 

اوکراین ارزان‌ترین کشور جهان برای مهاجرت است

این کشور که در اروپای شرقی قرار دارد صدر جدول را به خودش اختصاص داده است. ۴۵٪ از مهاجران می‌گویند هزینه‌های زندگی در اوکراین بی‌نهایت مقرون‌به‌صرفه است. این آمار خیلی بالاتر از میانگین جهانی ۱۴٪ است. حدود ۷۵٪ افراد می‌گویند هزینه‌های پایین زندگی در اوکراین یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد، اوکراین را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

 

انتهای پیام/