به گزارش پارس نیوز، 

حسن یونس سینکی، معاون وزیر صنعت روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه دولت برای تنظیم بازار گفته است: «رسانه ها اینقدر چرت و پرت نگویند تا ما حرف مان را بزنیم».

این اولین بار نیست که رسانه ها عامل ناکامی های دولتمردان معرفی می شوند و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. دولتمردان آقای دکتر روحانی -بخصوص در دولت دوم- همچون سایر دولت ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده اند که بخش اعظمی از این مشکلات به واسطه سوءمدیریت و بی تدبیری دولتمردان بوده تا عوامل خارجی. اینکه اما هراز چندگاهی به رسانه ها بتازند و با خشونت فیزیکی (مانند آنچه عباس آخوندی با یک خانم خبرنگار کرد) و یا طعنه های زبانی (مانند سخنان دیروز معاون وزیر صنعت)، خبرنگاران را به واسطه حق گویی و سوال از دردها و انتظارات مردم مورد هجمه قرار دهند اتفاق مدرنی است که در چند سال اخیر در کشور به وجود آمده و مدیران اجرایی به بهانه های مختلف به خود اجازه می دهند تا به خبرنگاری که صرفا به دنبال انجام وظیفه اش در حوزه پرسشگری است، جسارت کنند و نگران پیگیری قضایی و... هم نباشند. اینگونه به نظر می رسد که دولتمردان در حوزه رسانه وظیفه ای جز عرض ادب و ارادت و چاپلوسی برای رسانه ها و خبرنگاران قائل نیستند و اگر سوال دیگری به جز سوالات چاپلوسانه و خارج از اراده روابط عمومی ها و مدیران اجرایی پرسیده شود، فوری خبرنگار به سبک های مختلف نوازش می شود تا دیگر جرات نکند از مقام نماینده افکار عمومی در جایگاه پرسشگری بنشیند.

این روزها «خبرخوب» رساندن به مردم بخصوص در حوزه اجرایی از سخت ترین کارهایی است که رسانه ها می توانند انجام دهند. رها شدن قیمت دلار، سکه، مایحتاج مردم و... سبب شده تا مدیران دولتی بیش از گذشته از سوی افکار عمومی و بالطبع رسانه ها تحت فشار قرار بگیرند. در این میان حتی رسانه های دولتی هم که علی القاعده در این مواقع به یاری دولتمردان می شتابند نیز جایی برای دفاع از عملکرد دولت نمی بینند و بیشتر به سکوت روزگار می گذرانند.

معاون محترم وزیر صنعت در حالی رسانه را به «چرت و پرت گویی» متهم می کند که همین دیروز رئیس اتاق اصناف ایران از وجود یک میلیون دستفروش در بازار ایران سخن گفته است. طبیعی است این تعداد دستفروش یک شبه به وجود نیامده اند. انتساب همه آنها به دولت های قبل هم خنده دار است و حتی کودکان دبستانی هم دیگر این استدلال را نمی پذیرند و می پرسند پس شما در 5 سال گذشته چه کرده اید؟

آقای معاون نقل مشکلات و مصایب مردم برای تامین نان شب خود از سوی رسانه ها را «چرت و پرت» خوانده اند و گفته اند اینها را نگویید تا ما حرف مان را بزنیم.  می خواهید با هم نگاهی به اخبار دیروز بیندازیم؟

1- افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

2- دلار طلا را گران کرد

3- قیمت سکه از سه میلیون تومان گذشت

4- موبایل 30 درصد گران شد

5- دلار،پوند و یوروی دولتی گران شدند

6- .....

این اخبار فقط مشتی از خروار خبرهای دیروز است. اینها «چرت و پرت»است؟ مردم را چه فرض کرده اید؟ چه انتظاری از رسانه ها دارید؟ چرا صراحتا نمی گویید اعتقاد شما به آزادی بیان تا آنجاست که منویات و گزارش های شما را منعکس کند؟

انتظار مردم از رسانه ها بازتاب دادن مشکلات و دردهای آنهاست و رسانه ها نیز از مسئولان همین مطالبه را دارند. کاری اگر کرده اند به میدان بیایند و «خبرهای خوب» شان را برای مردم منعکس کنند. در این حوزه اگر حرفی دارید بسم الله.