به گزارش پارس نیوز، 

سید اسدالله جولایی در حاشیه جشن گل‌ریزان ستاد دیه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد دیه هم‌وطنان محبوس در کشورهای دیگر را آزاد کرده است، گفت: افراد محبوس در زندان‌های عراق و ترکیه و همچنین فردی ارمنی که در زندان اصفهان گرفتار شده بود توسط ستاد دیه آزاد شده است.

رئیس‌ستاد دیه کشور با‌ اشاره به اینکه 10 هزار و 697 نفر در کشور آزاد شده‌اند، گفت: بالغ‌بر 970 میلیارد تومان بدهی این افراد ارزیابی‌شده است.

جولانی با بیان اینکه تلاش خود را در ستاد دیه بر اخذ گذشت شاکیان گذاشته‌ایم، یادآور شد: از مبلغ 970 میلیارد تومان بدهی، 396 میلیارد مشمول گذشت شاکیان شد؛ که حدود 40 درصد از کل مبلغ اعلام‌شده است و مابقی هزینه نیز توسط خیرین تأمین خواهد شد.

وی با ‌اشاره به اینکه مدیرکل زندان‌ها تعداد زندانیان مشمول طرح را 18 هزار نفر ارزیابی کرده است، تصریح کرد: 9 هزار نفر از این افراد تک جرمی بوده و واجدالشرایط هستند تا از درآمد گل‌ریزان بهره‌مند شوند جولانی از احساس رضایت در رابطه با عدم حضور رانندگان بدهکار در زندان خبر داد و یادآور شد: اگر این قانون انجام نمی‌شد هم‌اکنون شاهد حضور 300 هزار راننده بدهکار در زندان‌ها می‌بودیم.

وی در ادامه از حضور 3 هزار نفر بدهکار مهریه و نفقه در زندان‌ها خبر داد و گفت: گروه دیگری که در زندان‌ها حضور دارند، افرادی هستند که بدون پشتوانه مالی چک داده‌اند که میزان بدهکاری این افراد 2 هزار میلیارد تومان ارزیابی‌شده است.

رئیس ‌ستاد دیه کشور با‌ اشاره به اینکه سال گذشته 13 هزار زندانی واجدالشرایط آزادی در سطح کشور وجود داشته است، تصریح کرد: در این میان 10 هزار و 679 نفر توسط کمک خیرین آزاد شده‌اند.

جولانی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش کمیسیون قضایی مجلس برای اصلاح قانون بدهکاری چک خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از به تصویب رسیدن این قانون، قانون جرائم غیر کلاه‌برداری بدهکاران مهریه نیز اصلاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/