به گزارش پارس نیوز، 

ابوالفضل فلاح روز سه شنبه در نشست شورای مدیران استانی وزارت اقتصاد در استان البرز اظهار داشت: از نیمه دوم سال 96 تاکنون از سوی شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی در استان، جلسات متعددی با تشکل های بخش خصوصی با هدف بهبود فضای کسب و کار و روان شدن این فضا برگزار شده است.
وی اضافه کرد: انعکاس مشکلات این تشکل ها به وزیر اقتصاد و دارایی، پیگیری و مرتفع نمودن مشکلات فعالان اقتصادی در سطح استان در حوزه های مالیاتی، بانک، بیمه و بورس از جمله اقداماتی است که با هدف رفع مشکلات تشکل های بخش خصوصی در البرز صورت گرفته است.
مدیر کل گمرک البرز نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی گمرک برای حمایت از تولید و فعالیت های اقتصادی گفت: ترخیص کالا با اخذ ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه قطعات و مواد اولیه، اختصاص انبارهای اختصاصی برای فعالان اقتصادی از جمله خدماتی است که در بسته حمایتی گمرک از تولید در نظرگرفته شده است.
صادق کریمی افزود: ارائه سرویس ارزیابی ویژه برای واحدهای تولیدی و انجام تشریفات ارزیابی در محل انبار یا واحد تولیدی بدون محدودیت زمانی و مکانی از دیگر خدماتی است که در این بسته لحاظ شده است.
وی اضافه کرد: اختصاص انبارهای اختصاصی برای فعالان اقتصادی می تواند برای حمل و نگهداری کالاهای وارداتی گمرک نشده ذینفعان بویژه برای واحدهای تولیدی مفید بوده و منجر به کاهش هزینه بارگیری مجدد کالا می شود.
رئیس امور شعب بانک ملی در استان البرز نیز در این نشست گفت: بانک ملی از دیرباز حمایت از تولید داخلی را محور فعالیت های خود قرار داده و با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، این روند سرعت بیشتری یافته است.
عبدالله جلالی افزود: تولید کنندگان داخلی از حمایت بیشتری در ارائه تسهیلات برخوردار خواهند بود تا بدون دغدغه مالی به تامین کالاهای مورد نیاز بپردازند.