به گزارش پارس نیوز، 

امیر عیسی زاده روز دوشنبه در کارگروه آرد و نان شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:اکثر نانوایان دزفول در ازای هر کیسه پلاستیک یک قرص نان از مشتری کم می کنند که این اقدام خلاف قانون است.
وی افزود:عرضه پلاستیک در واحدهای نانوایی علاوه بر اینکه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته مشکلات بهداشتی نیز دارد .
عیسی زاده اجبار به خرید پلاستیک در نانوایی ها را غیرقانونی دانست و گفت:می توان از کاغذ ویژه یا کیسه پارچه ای برای نگهداری وحمل نان استفاده کرد.
رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت:نگهداری نان تازه در پلاستیک از نظر بهداشتی مشکل دارد و برای سلامت شهروندان مضر است.
وی پیشنهاد کرد از کیسه های مخصوص برای حمل نان استفاده شود.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دزفول نیز گفت:با وجود کارخانه تولید کارتن در این شهرستان می توان نسبت به تولید کاغذ مخصوص نگهداری نان اقدام کرد.
مهراب عبدالهی افزود:متاسفانه پلاستیک در کلیه نانوایی های کشور عرضه می شود و مختص دزفول نیست بنابراین شهرستان دزفول پایلوت ممنوعیت عرضه پلاستیک در نانوایی ها می باشد .
وی به اتحادیه نانوایی های دزفول دستور داد تا 10 روز آینده ممنوعیت عرضه پلاستیک را به کلیه واحدهای نانوایی ها ابلاغ کند چرا که پس از این تاریخ با واحدهای نانوایی متخلف برخورد می شود.
عبدالهی به افزایش قیمت آرد نیز اشاره کرد و گفت:قیمت هر کیسه آرد سفید از 550 هزار ریال به 620 هزار ریال افزایش یافته که قطعا با افزایش قیمت نان همراه خواهد بود.
وی گفت:همچنین قیمت هر کیلوگرم آرد نیز از 9 هزار ریال به 9هزار و 820 ریال افزایش یافته است.
محسن پورفرخی رئیس اداره امور عشایر دزفول نیز گفت:جمعیت عشایری شهرستان دزفول در حال حاضر 32 هزار نفر است و طبق سهمیه بندی انجام شده باید ماه 360 تن آرد بین آنها توزیع شود این در حالی است که ماهانه فقط 238 تن آرد بین عشایر توزیع می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 13 هزار نفر از عشایر دزفول سهمیه آرد دریافت می کنند گفت:ارائه سهمیه آرد با توجه به سرشماری سال 90 انجام می شود در حالی که باید طبق آمار 95 خدمات رسانی شود.
مسعود رحیمی رئیس کمیته امداد دزفول نیز خواستار حل مشکل آرد عشایر دزفول شد و گفت:نان و آرد مشکل اصلی عشایر دزفول است که باید به آن توجه کرد.
222 واحد نانوایی از جمله هشت واحد پخت نان بربری در سطح شهرستان دزفول فعالیت دارند.
7278/6068