به گزارش پارس نیوز، 

علی باقرزاده اظهار کرد: هم اکنون غیراز فعالیت های شیلاتی، تعدادی از محصولات کشاورزی ازجمله بادمجان، پیاز و گوجه فرنگی زیر پوشش بیمه قرارندارند.
وی حق بیمه پرداختی به بهره برداران را نیز نسبت به حجم خسارت وارده و هزینه های انجام شده توسط آنان کم و حتی ناچیزعنوان کرد و با اشاره به عوامل متعدد تاثیر گذار در این بخش خواستار بازبینی و اصلاح قوانین و دستورالعمل ها شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان ساخت: تنها با ایجاد و فعال شدن کارگروه های فرعی و آموزش بهره برداران می توان ضمن رفع نواقص موجود و تجدید نظر دردستورالعمل های قدیمی و نادرست نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.
این درحالی است که شمار زیادی از کشاورزان بیمه گذار ساکن استان هرمزگان از نبود تناسب خسارت پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی با میزان خسارت وارده به تولیدات به عنوان مشکلی نام برده اند که سبب کاهش انگیزه آنان برای بیمه کردن محصولات شان شده است.
در اطلاعات منتشره به نقل از مدیراستانی صندوق بیمه کشاورزی هرمزگان آمده است: هم اکنون 38 محصول در زیربخش های زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان و منابع طبیعی شامل حمایت های این صندوق قرار دارند.
همچنین از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه سال 96 ) تاکنون نزدیک به 21هزار90 فقره قرارداد بیمه با بهره برداران این استان بسته شده که بیشترین آن به تعداد 15هزارو 19 فقره به بیمه باغها اختصاص دارد.
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 162هزارهکتار با تولید سالانه افزون بر 2 میلیون و 240هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
این استان در زمینه تولید سبزی و صیفی خارج از فصل، مرکبات، خرما و انبه در بین 4 استان برتر تولید کنندگان این محصولات قرار دارد.
در بخش شیلات نیز با صید سالانه بیش از 270هزارتن انواع آبزیان با مصرف داخل و خارج از کشور، تولید افزون بر 15 هزارتن میگوی پرورشی از نوع ' وانامی' وهمچنین تولید یک میلیاردو 400میلیون عدد لارو میگو مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.
6149 /6048