به گزارش پارس نیوز، 

کمپانی تویوتا فروش اولین اتوبوس‌های سوخت سلول خود با نام "سورا" در ژاپن را آغاز کرد. تویوتا انتظار دارد بیش از 100 دستگاه از این خودروها را در حین معرفی به منظور استفاده در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک 2020 بفروشد و آنها را در بخش مرکزی متروپلیتن توکیو مستقر کند.

تویوتا بر این باور است استفاده از شمار بیشتری از اتوبوس‌های سوخت سلولی پیش آگاهی بیشتری در بین عموم نسبت به استفاده از این خودروها ایجاد می‌کند.

سورای تویوتا، اتوبوسی با سوخت برق/ ژاپن از این اتوبوس‌ها در المپیک 2020 استفاده خواهد کرد (+عکس)

این اتوبوس سوخت سلولی تویوتا، سازگاری خود را با محیط زیست نشان داده و منبع انرژی آن در موفقیت‌های بحرانی کارایی زیادی از خود نشان می‌دهد. سیستم پیل سوختی تویوتا که بر مبنای خودروی الکتریکی پیل سوختی میرای (Mirai) توسعه یافته است، باعث بهبود عملکرد زیست‌محیطی اتوبوس سورا شده و مانع انتشار آلاینده‌هایی نظیر دی‌اکسید کربن می‌شود. استفاده از فناوری خودروی هیدروژنی میرای علاوه بر موارد یادشده، باعث کاهش ارتعاشات اتوبوس و ایجاد سروصدا خواهد شد.

سورای تویوتا، اتوبوسی با سوخت برق/ ژاپن از این اتوبوس‌ها در المپیک 2020 استفاده خواهد کرد (+عکس)

یک سیستم منبع تغذیه خارجی پرتوان، تا 9 کیلووات برق را برای اتوبوس "سورا" تأمین می‌کند؛ در نتیجه این سیستم می‌تواند 235 کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به اتوبوس انتفال دهد که به نظر می‌رسد بسته به شرایط استفاده، بین یک تا دو روز کاری ظرفیت داشته باشد.

سورای تویوتا، اتوبوسی با سوخت برق/ ژاپن از این اتوبوس‌ها در المپیک 2020 استفاده خواهد کرد (+عکس)

صندلی‌ها در این اتوبوس در صورت عدم نیاز به شکل خودکار جمع خواهند شد. این عملکرد باعث راحتی حرکت و استقرار صاحبان صندلی‌های چرخ دار می‌شود. 8 دوربین با کیفیت در داخل و خارج اتوبوس یک سیستم نظارتی برای سرنشین خودرو را فراهم می‌آورد. با استفاده از این سیستم عابران پیاده و دوچرخه سواران در دید راننده قرار گرفته و احتمال تصادف به شدت کاهش می‌یابد. از طرفی این سامانه با شناسایی عابران به راننده در خصوص حضور آنها در اطراف و نقاط کور اتوبوس هشدار می‌دهد.

این اتوبوس به منظور افزایش ایمنی به سامانه عملکرد شتاب مجهز است و توقف ناگهانی یا سرعت‌گیری را تدریجی می‌کند. این روند برای مسافرانی که ایستاده‌اند تعادل بیشتری ایجاد خواهد کرد.

اتوبوس کمی جعبه‌ای از آب درآمده و بعد در آن دیده می‌شود. از طرفی چراغ‌های LED حضور آن برای عابران را ملموس‌تر خواهد کرد.