به گزارش پارس، حسن رادمرد با اشاره به بررسی وضعیت حبوبات گفت: در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی ایران حجم خوبی از انواع حبوبات را وارد کشور کرده که از هفته آینده، عرضه و توزیع آن آغاز خواهد شد.
وی افزود: کالاهایی مانند گوشت قرمز، روغن نباتی و شکر نیز از هفته گذشته روند کاهشی قیمت را پشت سر گذاشته اند. به گفته رادمرد، حدود ۲۰۰ هزار تن شکر و ۱۰۰ هزار تن روغن نباتی در شبکه های توزیعی قرار گرفته است.
این مقام مسوول، تعاملات انجام شده به منظور تامین نهاده های تولید برای صنعت دامپروری، دامداری ها و مرغداری ها را از دیگر مواردی دانست که در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، مطرح و مقرر شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت گذاری و توزیع نهاده های تولید را با جدیت بیشتری دنبال کند و قیمت های جدید را در اختیار دامداران و مرغداری ها قرار دهد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابر دستور دولت، ارز مرجع برای واردات کالاهای اساسی و کالاهای استراتژیک همچنان تخصیص خواهد یافت و در حال حاضر، شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام، کالاهای اساسی مورد نیاز را وارد می کنند.