به گزارش پارس نیوز، 

افشین سالاردینی با اشاره به این که امروز تولید کنندگان در تامین مواد اولیه خود مشکل داشته و کسی هم پاسخگو نیست، اظهار داشت: واردات مواد اولیه رکن اصلی کار ما به شمار می‌آید به نحوی که اگر این مواد در اختیار تولید کننده قرار نگیرد امکان تولید کالا و حتی تامین نقدینگی خود را ندارد.

وی با بیان این که حدود 90 درصد از مواد اولیه مورد نیاز ما از محل واردات تامین می‌شود، افزود: قرار بر این بود تا ارز 4200 در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما امروز تولید کننده برای دریافت این ارز بلاتکلیف است. سیستم بانکی اعلام می‌کند هنوز دستورالعملی برای تخصیص ارز برای صنایع مختلف به ما ابلاغ نشده و به همین دلیل ما در بازار سرگردان هستیم. باید از بانک مرکزی پرسید سهم صنایع مختلف از ارز 4200 چقدر است و این ارز با چه مکانیزمی در اختیار آنها قرار می گیرد.

این تولیدکننده اضافه کرد: قرار است این هفته جلسه‌ای را با حضور فعالیان حوزه نساجی و پوشاک در سندیکای پوشاک برگزار کنیم تا در نهایت بتوانیم به یک جمع‌بندی نهایی برای رفع مشکلات‌مان در تامین مواد اولیه دست پیدا کنیم.

سالاردینی با تاکید بر این که متاسفانه واردات پارچه در کشور همچنان افزایش پیدا کرده است، گفت: واردکنندگان خلاء های تولید کننده داخلی را به خوبی شناسایی کرده و همان پارچه‌ها را وارد کشور می‌کنند. به عنوان نمونه، ترکیه سردمدار واردات پارچه به کشور شده و در حوزه پارچه‌های کت و شلواری، رومبلی و پارچه‌های لباس شب حضور پررنگی در بازار دارد. در این شرایط تولید کننده داخلی هر روز سهم خود را از بازار از دست می‌دهد.

سالاردینی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که پارچه‌های ترکیه‌ای به صورت سفارشی به آسانی وارد کشور می‌شود تصریح کرد: قرار بود مبادی ورورد کالا به کشور مورد نظارت جدی قرار گرفته و مانع واردات پارچه به کشور شوند اما متاسفانه این تصمیمات اجرایی نشده و وارد کنندگان به راحتی در حال تصاحب بازار هستند.

این تولید کننده با گلایه از این که تولید کنندگان ترکیه‌ای برای تولید و حتی صادرات جوایزی را دریافت می‌کنند، افزود: متاسفانه هیچ کدام از این جوایز برای تولید کننده داخلی در نظر گرفته نمی‌شود.