به گزارش پارس نیوز، 

اگرچه حسن روحانی با شعار بهبود کسب و کار و وضعیت اقتصادی و گزارش صدروزه بر سرکار آمد اما مدت زمان زیادی نیاز نبود تا پوچ بودن وعده‌های روحانی بر همگان اثبات شود.بارزترین وعده روحانی حل مشکلات اقتصادی کشور با توافق برجام بود، که این امید واهی نیز با روی کار آمدن ترامپ برباد رفت و همانطور که پیش‌بینی می‌شد عملا به سرانجامی نرسید و این مساله کار را به جایی رسانده است که همه دولتی‌ها دست بر روی دست گذاشته‌اند تا در روزهای پایانی اردیبهشت ماه این امیدواهی نیز بر باد رود.

به نظر می‌رسد دولت به طور عامدانه بازار ارز را به حال خود رها کرده است و این تنها مردم هستند که قربانی سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید شده‌اند

در این شرایط پرنوسان و تشویش که مشخص نیست چه بر سر بازار اقتصادی کشور خواهد آمد، دولت دست دلالان را برای بازی ارزی با مردم باز گذاشته است و عملا با محدود کردن میزان عرضه ارز این اجازه را به انان داده است تا هرطور بخواهند با مردم رفتار کنند.

هرچند این مساله مربوط اردیبهشت ماه نیست و افزایش بی سابقه نرخ ارز مبادله‌ای در روزهای آخر اسفندماه اتفاقی بود که از سوی دولت به صرافی‌ها عرضه شد و همین مساله جرقه‌ای را برای گران شدن نرخ ارز فراهم کرد.این مساله تا جایی ادامه پیدا کرد که در تعطیلات عید نرخ دلار را به کانال 5000 تومانی رساند و تنها پس از تعطیلات نوروز بود که دولت جلسه فوق العاده‌ای را به این منظور ترتیب دادو آخرین تیر ترکش خود را مبنی بر پایین آوردن نرخ دلار به قیمت 4200 تومانی شلیک کرد. اقدامی که اگرچه در کوتاه مدت تا حدی جواب داد اما نرخ ارز هنوز به یک ماه نرسیده با رشد چشمگیری مواجه شد و استنباط کارشناسان این است که وضعیت نرخ ارز از کانال هفت هزار تومانی نیز عبور کرده و بعید نیست به مرز 10 هزارتومانی نیز برسد.

در این شرایط یک ضرب المثل قدیمی وجود داردکه می‌گوید سالی که نکوست از بهارش پیداست و این مصداق خوبی برای وضعیت پرنوسان بازار ارز است که آرام و قراری ندارد و با تنش‌های خود بازار اقتصادی کشور را دگرگون کرده است.

التهابات بازار ارز در حالی زندگی مردم را فلج کرده است که دولتمردان در حال رسیدگی به وضعیت فیلترینگ تلگرام هستند و شاید این مساله برای آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وضعیتی که اگرچه پیش از این خاطر آقای روحانی به خاطر دلار 3500 تومانی مکدر شده بود و این مساله را به دیگر دولتمردان خود گوشزد کرده بود اما افزایش بی سابق نرخ دلار از چندان اهمیتی برای آقای رئیس‌جمهور برخوردار نیست که برای آن حتی در یک پست اینستاگرامی واکنش نشان دهد.

در اینجا باید آرزو کرد ای کاش برای آقای رئیس‌جمهور مساله افزایش بی سابقه نرخ ارز همچون فیلترینگ تلگرام اهمیت داشت و کمی از این مساله خاطرشان مکدر می‌شد درحالی که به نظر می‌رسد دولت به طور عامدانه بازار ارز را به حال خود رها کرده است و این تنها مردم هستند که قربانی سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید شده‌اند.