به گزارش پارس نیوز، 

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی روز آینده در نیمه شمالی کشور بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد ادامه دارد و این شرایط را در شمال غرب کشور نخواهیم داشت.

وزش باد شدید فردا در نیمه شرقی کشور به ویژه شمال شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود همچنین روز آینده بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطقی از دامنه‌های شرقی زاگرس، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در بعدازظهر بارش پراکنده در شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

نیمه شرقی خلیج‌فارس دو روز آینده در ساعات بعدازظهر مواج است و دریای خزر نیز تا ابتدای روز سه‌شنبه مواج خواهد ماند.

آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات رگبار رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 19 و 11 درجه خواهد بود.

روز آینده بوشهر با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 7 اردیبهشت ماه سال جاری 124.2 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 188.6 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 34.1 درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 201 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 38.2 درصد کمتر از سال بلندمدت است، بیشترین میزان بارش در هفته سی و یکم سال زراعی متعلق به بانه در استان کردستان به میزان 48.7 میلی‌متر بوده است.


انتهای پیام/