به گزارش پارس نیوز، 

بهرام پورضرب عصر چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: محموله روغن ماهی با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد و پیش از این در سال جاری، 23 تن پنیر و خامه از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا همچنین خواستار مشارکت روستائیان با اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی شد و بیان کرد: این طرح از اواخر اسفندماه آغاز شده و تا سوم خرداد سال جاری ادامه دارد و چهار هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن خواهند شد.
وی تب برفکی را بسیار عفونی و به شدت واگیر عنوان و خاطرنشان کرد: مهمترین راه انتشار آن، انتقال به روش مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوسفند است.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و دامداران این شهرستان 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را نگهداری می کنند.