به گزارش پارس نیوز، 

سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه در بازدید از شرکت هپکو و نشست با کارگران افزود: فریز شدن بهره بانکی هپکو که مبلغ آن 3000 تا 6000 میلیارد ریال است نتیجه آخرین نشست هیات دولت بوده که کمیسیون دولت، تایید آن را اخذ کرده است.
وی اظهار کرد: این مهم قراربود در روز یکشنبه هفته جاری اعلام شود که به علت مذاکرات دولت درباره ارز به نشست آتی موکول شده است.
استاندار مرکزی گفت: تحقق این مهم به سهامدار جدید هپکو انگیزه می دهد تا با امنیت بیشتری قدم در مسیر رونق اقتصادی گذارد.
آقازاده افزود: سرمایه گذار جدید هپکو باید با توان مالی بالا به تسهیلات این شرکت متکی نباشد و تسهیلاتی که اکنون با مصوبه بانک ملی فریز شده برای تهیه مواد اولیه صرف و در هزینه های جاری به مصرف نرسد.
وی بیان کرد: 80 درصد توان فعالیت اینجانب در زمان حضور در استان مرکزی به پیگیری و کاهش مشکلات هپکو اختصاص یافته است.
استاندار مرکزی گفت: پیگیری ها در خارج استان با وزرای مختلف هیات دولت برای کمک به رفع مشکلات هپکو انجام گرفته است و قرار بود پایان سال گذشته تولید در هپکو آغاز شود اما از خانواده هپکو عذرخواهی می کنم که با وجود تلاش های انجام شده این وعده محقق نشد.
آقازاده افزود: تاکنون 2 کارگروه ملی رفع موانع تولید برای بررسی موانع و مشکلات هپکو در تهران برگزار شده است.
وی ادامه داد: در شورای تامین استان و در تهران مصوب شد تا سازمان خصوصی سازی برای هپکو یک سهامدار جدید معرفی کند که این مهم مصوبه کارگروه ملی بوده است.
استاندار مرکزی گفت: در طول 6 ماه اخیر با بیش از 50 خریدار واقعی مذاکره شده است که به سبب بالا بودن میزان بدهی هپکو، سرمایه گذران تمایلی برای حضور نشان ندادند.
وی اظهار کرد: تلاش های زیادی برای رفع مشکلات هپکو صورت گرفته است اما اختیارات هپکو تنها در دست استان نیست و در اختیار سازمان خصوصی سازی است.
استاندار مرکزی گفت: در طول 2 تا سه ماه اخیر هماهنگی و تعامل استان با شرکت خصوصی سازی سرد شده است و از نحو فعالیت این سازمان در استان گله مند هستیم.
آقازاده افزود: در ملاقات با رئیس جمهوری تنها سخنی که مطرح شد پیگیری وضعیت هپکو بوده است و در سفر معاون وزیر کشور به استان مرکزی برنامه ریزی شد تا مشکلات این مجموعه از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: انگیزه ما برای رسیدن به هدف نتیجه صبر و مقاومت کارگران فهیم و توانمند شرکت هپکو است.
استاندار مرکزی از کارگران خواست طوماری را برای رئیس سازمان بازرسی کشور با مستندات قانونی تهیه کنند تا در نشستی که تدارک شده به مشکلات هپکو از زوایه این سازمان رسیدگی شود.
آقازاده افزود: همه در کنارهم قرار داریم تا با تعامل و همفکری هپکو را به اوج افتخار گذشته بازگردانیم.
وی اظهار کرد: باید تصمیم عاقلانه اتخاذ شود و از برخورد قهری پرهیز و با صبر و شکیبایی به اهداف و برنامه های طراحی شده دست یافت.
استاندار مرکزی گفت: مدیریت در شرکت هپکو ضعیف عملکرده است این شرکت توانایی تولید سالانه 2 هزار و 700 دستگاه با سود 500 میلیارد ریال را دارد.
آقازاده افزود: ساخت 30 دستگاه غلتک توسط این مجموعه بخشی از فعالیت تولیدی شرکت بوده است که با اقدامات برنامه ریزی شده توان تولید افزایش پیدا خواهد کرد.
شرکت مهندسی و تولید ماشین آلات راهسازی، معدنی و کشاورزی هپکو اراک در سال 1386 فعالیت رسمی خود را به عنوان بزرگترین شرکت اقماری شرکت تولید تجهیزات سنگین با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه مهندسی و تولیدی آغاز کرد.
رویکرد این شرکت تولید ماشین آلات راهسازی و مشارکت فعال در انجام پروژه های بزرگ کشور در زمینه های نیروگاهی، نفت و گاز و صنایع بزرگ است.