به گزارش پارس نیوز، 

سید علی حسینی در نشست خبری که در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد، درباره پذیرش بنزین در بورس انرژی و صادرات از طریق این بورس گفت: بنزین در بورس انرژی ایران پذیرش شده است.

مدیرعامل بورس انرژی افزود: همچنین سایر محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز فرایند پذیرش را طی کرده و به محض اراده ستاره خلیج فارس، عرضه آنها در بورس انرژی آغاز می‌شود. ستاره خلیج فارس بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از طریق بورس انرژی تامین مالی کرده است.

وی ادامه داد: ارزش معاملات بورس انرژی در سال ۱۳۹۶ رشد ۸۲ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ داشته است. همچنین ارزش معاملات اوراق سلف موازی در سال ۱۳۹۶ رشد ۱۱۵ درصددی  نسبت به سال ۱۳۹۵ داشت.

او در مورد عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: عرضه نفت خام در کمیسیون فرعی دولت مطرح و در کمیسیون اصلی دولت متوقف شد.

حسینی افزود: مشکل عرضه نفت خام در بورس انرژی نیست بلکه در حال حاضر باید از خدمات شرکت سپرده گذاری برای تسویه ارزی استفاده کنیم که در مقطع فعلی موافقت نشد.

وی اضافه کرد: طبق قانون برنامه ششم دولت موظف به عرضه نفت خام و فرآورده های نفتی در بورس است.

او از آمادگی بورس انرژی برای عرضه نفت خام در این بورس خبر داد و در مورد راه اندازی و عرضه گاز در بورس انرژی گفت: بورس انرژی نشستی اوایل سال ۱۳۹۷ با مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران برای عرضه گاز در بورس انرژی خواهد داشت.

حسینی گفت: بورس انرژی آمادگی کامل برای عرضه گاز دارد و ما در این مورد پیشنهاد به شرکت ملی گاز ایران داده ایم.