به گزارش پارس نیوز، 

مهدی ابراهیمی افزود: روش ترال یکی از شیوه‌های مخرب صید است که بسیاری از آبزیان را تهدید و باعث کاهش ذخایر دریایی شده و ابطال مجوز شناورهای متخلف می تواند درس عبرت و عاملی مهم در بازدارندگی از تداوم این روش باشد.
وی اظهارکرد: باتوجه به اینکه پیش از این، شناورهایی که اقدام به صید ترال می کردند توقیف و به جزای نقدی و بطور موقت محروم از فعالیت صیادی محکوم می شدند، این شیوه بازدارنده نبود و دوباره تخلف می کردند.
رئیس شیلات گناوه گفت: در این ارتباط گشت های حفاظت منابع آبزیان شیلات دایر و با همکاری پایگاه دریابانی در صورت مشاهده ارتکاب شناوری به صید ترال، توقیف و عاملان آن به کمیسیون تخلفات صیادی برای اعمال قانون معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه صیادان این شهرستان در حرفه خود همواره قانونمند هستند و سعی در پایداری صید دارند، ادامه داد: این اداره به منظور آگاهی بخشی صیادان از دستورالعمل ابلاغی، در اسکله ها و بنادر صیادی شهرستان درقالب بنر اطلاع رسانی کرده است.
رئیس شیلات گناوه یادآورشد: 220 فروند قایق و شناور در این شهرستان در زمینه صید و صیادی فعال هستند.
صید به روش ترال در اصطلاح محلی به 'گوفه' معروف است فقط فصل صید میگو مجاز است اما برخی صیادان متخلف در دیگر فصول سال که آبزیان تخم‌ریزی می‌کنند با این روش به صید می پردازند و خسارت به ذخائر و زیستگاه آبزیان وارد می‌کنند.
در فصلی که ماهیان آب‌های عمیق برای تخم گذاری به زیستگاه ها نزدیک ساحل مهاجرت می‌کنند استفاده از روش صید ترال بسیار مخرب و زیان بار است.
نابودی زیستگاه‌های آبزیان و تخریب ذخائر دریایی، خسارت به ادوات صیادی و به خطر افتادن امنیت شغلی صیادان از عمده تبعات استفاده از روش صید ترال است.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس واقع است.
6164/6043**