گروه تحلیلی خبری "پارس"_محمدجواد هاشم پور: همزمان با سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج، قلب پایتخت شاهد آشوبی پرهیاهو شد. شهروندانی که با تأثر فراوان در حال دنبال کردن اخبار سانحه ی ناگوار رخ داده در قله‌های دنا بودند، ناگهان با انفجار یک بمب خبری در قلب پایتخت تمرکزشان را از حادثه جان باختن 65 نفر از هموطنان از دست دادند.

در حالی که امت داغدار ایران در انتظار پاسخ گویی مسئولان در ارتباط با عملکرد سازمان هواپیمایی کشور و وزارت راه و شهرسازی بودند و هنوز لاشه ی هواپیمای  ATR 72-212 توسط گروه های امداد یافت نشده بود و خانواده های داغدار مسافران جان باخته، در انتظار تحویل گرفتن اجساد عزیزانشان بر پایه ی کوه دنا با چشمی پر اشک از دست دادن عزیزانشان را باور نداشتند که ناگهان یک اتوبوس دیوانه از راه رسید و جان سه تن از مدافعان امنیت را ستاند و آنان را به شهادت رساند و در این ماجرا عده ای درویش خشونت طلب در مرکز شهر راه جنایت را پیش گرفتند و با تعرض به جان و مال و امنیت ساکنان خیابان پاسدارن، خانواده‌های دیگری را در عزای عزیزانشان اندوهگین کردند.

در حالی که امت داغدار ایران در انتظار پاسخ گویی مسئولان در ارتباط با عملکرد سازمان هواپیمایی بودند که ناگهان یک اتوبوس دیوانه دیوانه از راه رسید و جان سه تن از مدافعان امنیت را ستاند.

در سال‌های اخیر صحنه عمومی کشور هر گاه بر مدار اندیشه مطالبه گری تجمع کرده، ناگهان اتفاقی دیگر و حاشیه‌ای جدید رخ داده است.حتی در برخی موارد خود مسئولین دولتی با طرح مسائلی خارج از حوزه مسئولیتشان مانند پرداختن به حوزه ی مسائل اعتقادی امت ایران و یا بواسطه ی اتهام زنی به دیگر ارگان‌ها مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عامل اصلی شکل گیری چنین حواشی پر جنجالی در کشور بوده اند.

بروز چنین حوادث انحرافی در زمان های مشخص، منشأ به وجود آمدن سوالاتی در ذهن شهروندان می‌شود؛ چرا ما همواره درگیر حواشی بی‌اهمیت در صحنه عمومی کشور هستیم؟ چه جریاناتی همواره بر آتش این حوادث دمیده‌اند؟ چرا در اغلب این حواشی شبکه‌های معاند خارجی در همراهی اصحاب تندروی جریان اصلاحات و برخی روشنفکران ضد دین در حمایت از چنین حواشی خودساخته‌ای دست به قلم می‌شوند؟ چرا برخی مسئولین دولتی در بعضی از این حواشی متمایل به جریان مخالف نظام هستند؟ چه کسانی در پی هم آمدن این شلوغی‌ها را ترتیب می‌دهند؟ و از همه مهمتر آنکه چه کاستی‌هایی در پشت این حواشی پنهان می‌شود و چه کسانی از آن سود می‌برند؟؟؟