به گزارش پارس به نقل از اقتصادایرانی، امروز هم بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت انواع مسکوکات همراه بود. سکه تمام بهار آزادی که با آغاز فعالیت ها در هفته جدید به یکباره ۳۰ هزار تومان ارزان شده بود، امروز هم ۲۵ هزار تومان دیگر ارزان شد تا به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان برسد و سقوطی کم نظیر را طی یک سال گذشته تجربه کرده باشد.

ادامه کاهش قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته مقدمات افت قیمت انواع سکه و طلا را فراهم کرد. اما امروز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی و عدم تغییر قیمت هر اونس طلا، بازهم سکه کاهش قابل توجه قیمت را تجربه کرد تا این تحولات بازار داخل باشد که عاملیت تغییر قیمت را بر دست بگیرد. رئیس اتحایده طلا و جواهر معتقد است که دنباله دار شدن کاهش قیمت جهانی طلا و به تبع آن سکه موجب شده تا دارندگان سکه اقدام به فروش سرمایه های خود کنند و این موضوع خود عرضه سکه به بازار را افزایش داده است.

محمد کشتی آرای می گوید بازار در شرایط رکود و آرامش به سر می برد و تا آغاز تابستان این روند ادامه خواهد داشت مگر آنکه در بازار جهانی طلا اتفاقی رخ دهد و تحلیل ها را دگرگون سازد.

کاهش ۲۵ هزار تومانی بهای سکه در روز تعطیلی بازارهای جهانی نشان می دهد که اعلام خبر عرضه پیش از موعد سکه های پیش فروشی از ابتدای خردادماه نیز تاثیر خود را در بازار گذاشته است. موضوعی که می تواند بعد از عملی شدن اعطای سکه ها نیز، قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط باید دید فردا بازارهای جهانی، هفته را چگونه آغاز می کنند. اگر کاهش قیمت طلا ادامه پیدا کند و هر اونس فلز گران بها از یک هزار و ۳۶۴ دلار پایین تر بیاید و حتی اگر تغییر چندانی در آن ایجاد نشود، کاهش قیمت سکه در ایران ادامه خواهد یافت. همراهی این دو عامل یعنی قیمت جهانی و عرضه سکه در بازار می تواند بازهم قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس این گزارش امروز نیم سکه بهار آزادی با ۲۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۶۳۸ هزار تومان رسید. ربع سکه و سکه یک گرمی هم با قیمت های ۳۹۵ هزار تومان و ۲۸۲ هزار تومان فروخته شد.