به گزارش پارس به نقل از پرشین خودرو، گزارش اخیری که انستیتوی سیاستگذاری اقتصادی در واشنگتن دی سی منتشر کرده نشان می دهد که هرچند فارغ التحصیلان رشته های علوم و فناوری بیش از هر زمان دیگری در نقطه اوج هستند اما در آمریکا ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه های مهندسی، تولید و فناوری خودرو خالی مانده است.

کارفرمایان و مدیران اجرایی صنعت خودرو و تأمین کنندگان قطعه در آمریکا می گویند: در سال های اخیر بر تنوع تخصص های در صنعت خودرو افزوده شده است.


برای مثال بن وینتر قائم مقام کرایسلر در حوزه مهندسی می گوید: خودروهای امروزی بیش از ۲۰ میلیون خط کد برنامه نویسی در تراشه ها و پردازنده های خودرو دارند که برای نوشتن این کدها نیاز به مهندسان نرم افزار است و در حقیقت این رقم ۱۰ برابر نیاز دهه های پیش از آغاز قرن بیست و یکم است.
طراحی خودروهای آینده خیلی پیچیده تر از توجه به اسب بخار، گشتاور و مشخصات فنی نظیر آن است و به تخصص های پیچیده ای نیاز دارد.


وی می گوید: در هر ۱۰۰۰ خط کد برنامه نویسی کامپیوتر های خودرو ۸ خطا وجود دارد که تعداد این خطاها به ۱۶۰ هزار مورد در هر خودرو می رسد و در ۹۰ درصد موارد مهندسان نرم افزار و آی تی از عهده رفع این خطاها برمی آیند.


کارفرمایان در صنعت خودرو این روزها باید استراتژیک تر فکر کنند و در جذب مهندسان خودرو در زمینه های فناوری کامپیوتر، مهندسی شیمی و مهندسی الکترونیک دقت بیشتری به خرج دهند تا در رقابت از مسائل روز عقب نمانند. در حال حاضر خیلی از خودروسازان به جذب نیرو از داخل کشور بسنده نمی کنند و جذب نیرو از خارج را نیز در دستور کار خود دارند تا نخبگان این صنعت را گوشه گوشه جهان گرد هم آورده تا در رقابت موفق عمل کنند.
پریا پلای از گروه مشاوره ای گروه P۳ معتقد است که فناوری های مختلف در صنایع در حال همگرایی هستند. خیلی از شرکت های خودروسازی از اختراع چرخ پرهیز کرده و فناوری های توسعه یافته در سایر صنایع را به عاریه می گیرند.


کارلا بایلو از روسای تحقیق و توسعه نیسان آمریکا می گوید: تا پنج سال آینده نیازهای خودروسازی تغییر شگرفی خواهد داشت و این صنعت به متخصصان هوش مصنوعی نیاز بیشتری پیدا خواهد کرد. چون خودرو دیگر یک شی چهار چرخ نخواهدبود و در ارتباطات بشر سهم بسزایی بازی خواهد کرد.
بایلو می گوید برخلاف سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ که صنعت خودروی آمریکا در حال نجات از ورشکستگی بود مشاغل خودرویی به خطر افتاده بود اما این روزها خودروسازان در حال دزدیدن مغزهای یکدیگرند!
بایلو که نظارت بر ۱۲۰۰ تن از کارکنان نیسان در آمریکا را برعهده دارد می گوید در حال حاضر به ۲۰ مهندس و ۱۰ مدیر در مشاغل کلیدی نیاز شدید دارد. گاهی برای جذب نیرو در صنعت خودرو مجبور است به ناسا و شرکت های مخابراتی مراجعه کند.