به گزارش پارس نیوز، اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر نوروزی هستید، تور مالزی نوروز 97 می‎تواند بهترین انتخاب برای گذراندن تعطیلات باشد. سفر به مالزی 8 روزه است و در ایام عادی سال به سختی می‌توان 8 روز تعطیلی و مرخصی برای این سفر پیدا کرد. اما تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای یک سفر طولانی است. کوالالامپور مالزی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان است که به خاطر معماری مدرن بی‎نظیرش و آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌اش مورد تحسین است. جزایر رویایی بی‌نظیر مالزی، چشم نواز و روح نواز هستند و امکان غواصی و تفریحات دریایی را برای مسافران تور مالزی فراهم می‎کنند. جزایر لنکاوی، سیپادان، تیومان و ردانگ از زیباترین و معروف‎ترین جزایر مالزی هستند. کوالالامپور بهشت عاشقان خرید است. مراکز خرید بی‌شماری در این شهر وجود دارند که می‎توانید در آنها برندهای معروف را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. محله چینی‌ها، سنترال مارکت، بوکیت بینتانگ از مراکز خرید معروف و ارزان قیمت کوالالامپور هستند.

 

۱

یک مقصد پرطرفدار دیگر برای سفرهای نوروزی کشور زیبای تایلند با مردمانی خونگرم و خنده‌رو و معبدهای باستانی بی‌شمار است. سه شهر محبوب تایلند عبارتند از بانکوک، پوکت و پاتایا که هر کدام زیبایی‎ها و مکان‎های دیدنی مخصوص به خود را دارند. اگر با تور تایلند نوروز 97 به بانکوک سفر کردید، حتما از گرند پالاس که مجموعه‌ای از کاخ‎های پادشاهان تایلند است، دیدن کنید. در سفر به پوکت، قایق سواری در اطراف جزایر فی فی و خلیج فانگ نگا را فراموش نکنید و از مناظر زیبا و شگفت انگیز آن لذت ببرید. برای لذت بردن از تفریحات دریایی و تماشای آفتاب دل انگیز در ساحل دریا جایی بهتر از پاتایا وجود ندارد. ساحل پاتایا و جامتین از زیباترین سواحل برای شنا کردن و آفتاب گرفتن هستند.

۲

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان کم نیستند و شما انتخاب‌های زیادی دارید تا یک سفر عالی و فراموش نشدنی را برای نوروز امسال رقم بزنید. از آنجایی که در تور ارمنستان نوروز 97 زمان کافی برای دیدن تمام تفریحات گردشگری ندارید، به شما گلچینی از بهترین مکان‌های گردشگری را معرفی می‌کنیم تا در سفر نوروزی به ارمنستان بهترین لحظات را سپری کنید. ارمنستان طبیعت بی‌نظیری دارد، برای مثال دیدن دریاچه‌ی سون چمشتان را خیره می‌کند. بعد از بازدید از دریاچه رویایی سوان و در راه بازگشت خود از سوان به ایروان می‌توانید در بین راه توقف کرده و از زیباترین مناظر طبیعی با نام گذرگاه سلیم (Selim Pass) لذت ببرید. این گذرگاه زمانی بخشی از جاده ابریشم معروف بوده است که اروپا را به خاور دور متصل می‌کرد. از دیگر جاذبه‎های دیدنی ارمنستان صومعه تاتو است. برای این که خود را به صومعه تاتو برسانید، راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد؛ اما یکی از متفاوت‌ترین راه‌ها، استفاده از تله کابین معروف تاتو است. در وصف این تله کابین همین قدر بدانید که طولانی‌ترین تله کابین بدون توقف جهان محسوب می‌شود و نامش در میان رکودهای گینس به چشم می‌خورد. این صومعه که یکی از مهم‌ترین مراکز جذب گردشگر و یکی از نمادهای کشور ارمنستان است، با معماری سنگی و زیبایی خیره‌ کننده و تحسین ‌برانگیز خود، شما را در یک سفر ذهنی به قرن‌ها پیش می‌برد. همچنین از آنجایی‌ که معماری آن به سبک خاص صومعه‌های قدیمی اروپایی است برای گردشگران ایرانی تازگی و زیبایی خاصی دارد. این صومعه که بر لبه‌ی پرتگاه زیبایی بنا شده است، مناظری از کوه‌های سبز را پیش چشم بازدید کنندگان قرار می‎دهد. در سفرتان به ارمنستان بازدید از پارک عشاق را فراموش نکنید. پارک عشاق یکی از پارک‌‎های زیبایی است که در ایروان وجود دارد، پارک عشاق، واقع در خیابان Baghramyan می‌باشد. این پارک ۲٫۵ هکتاری که در مرکز منطقه‌ی Kenton واقع شده است، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ توسط یک بانی خیر به نام آلبرت بوقسیان بازگشایی شد.

۳

گرجستان کشوری است که از نظر تعداد توریست، ایام پررونق و کم رونق ندارد و در همه فصل‌ها توریست دارد، چرا که کشوری 4 فصل است. تعطیلات عید بهترین فرصت است که با تور گرجستان نوروز 97 سفری کم هزینه و لوکس به این کشور داشته باشید. شهر باتومی گرجستان شهری است ساحلی با منظره‌های بی‌نظیر که هر گوشه‌ای از شهر شما را جذب منظره‌ زیبایش می‌کند. از جاذبه‎های دیدنی این شهر می‎توان به پارک دلفین‌ها، باغ گیاه شناسی، تله کابین، آکواریوم، کلیساها و غیره اشاره کرد. پایتخت گرجستان، شهر تفلیس است که تاریخ پرفراز و نشیب آن را می‌توان از معماری آن مشاهده کرد که ترکیبی از معماری قرون وسطی، معماری نئوکلاسیک و معماری استالینی است. تفلیس در طول تاریخ، سکونتگاه مردمانی با نژاد، فرهنگ و مذاهب مختلف بوده است، ولی امروزه از نظر مذهبی در شمار شهرهای مسیحی ارتدکس شرقی به حساب می‌آید. قلعه‌ ناریکالا یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان است که در شهر تفلیس واقع شده و قدمت آن به قرن چهارم برمی‌گردد. این قلعه روی تپه‌ای واقع شده که چشم‌اندازهای زیبایی از شهر قدیم تفلیس و رود کر را به نمایش می‌گذارد. این قلعه از دو بخش محصور با دیوار تشکیل شده است که بین حمام‌های گوگردی و باغ گیاه‌شناسی تفلیس قرار گرفته‌اند. این قلعه در قرن چهارم ساخته شده و بعدها و در دوران مختلف تاریخی، بخش‌هایی به آن افزوده شده و در نهایت در زمان مغول‌ها به نارین قلعه تغییر نام یافته است. بخشی از این قلعه بر اثر زلزله تخریب شده است. در محوطه‌ی پایینی قلعه، کلیسایی به نام کلیسای سنت نیکلاس قرار دارد که اخیرا بازسازی شده است. فضای داخلی این کلیسا با نقاشی‌های دیواری زیبایی تزیین شده است که صحنه‌هایی از کتاب مقدس و تاریخ گرجستان را به نمایش می‌گذارند.

۴