مریم ذوقی - براساس بخشنامه ستاد تنظیم بازار و مجوز اتاق اصناف ایران، نرخ انواع نان سنتی (تافتون، لواش، سنگک و بربری) از یک آذرماه حداکثر 15 درصد افزایش یافت.

این گزارش می‌افزاید: پس از تعیین نرخ نان که روز گذشته با برگزاری جلسه‌ای در استانداری استان تهران و با حضور مسئولان اتاق انصاف تهران انجام شد، مقرر شد تا افزایش قیمت نان در استان تهران پس از تدوین و ابلاغ نرخ‌نامه جدید، به واحدهای صنفی در روز چهارشنبه به اجرا درآید.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، برای افزایش 15 درصدی قیمت نان در استان تهران، در صورتی که نانوایی‌ها افزایش تا سقف 15 درصد را در قیمت نان سنتی قبل از تاریخ 4 آذرماه 96 اعمال کنند، تخلف نیست، اما اتاق اصناف تهران برای ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در اجرای بخشنامه ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است که افزایش نرخ نان به صورت رسمی پس از ابلاغ نرخ‌نامه‌ها به نانوایی‌های سنتی سراسر استان تهران اجرا شود.

به گزارش فارس، در استان تهران حدود 9 هزار واحد صنفی نانوایی وجود دارد که 20 درصد آن آزادپز است، همچنین در شهر تهران 3200 واحد صنفی نانوایی موجود است که 80 درصد آن دولتی‌پز و 20 درصد آزادپز است.

براساس این گزارش، قیمت نان بربری از 650 به 750 تومان، نان تافتون از 400 به 460 تومان، نان سنگک از 800 به 920 تومان و نان لواش از 210 به 240 تومان افزایش می‌یابد.

در بخشنامه اتاق اصناف ایران که به رؤسای اتاق اصناف تهران ابلاغ شده آمده است که نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت به منظور کاهش ضایعات نان و احترام به مطالبات مصرف‌کنندگان همراه با افزایش نرخ مصوب نان مورد انتظار است.

در این بخشنامه، وزن چانه خمیری نان بربری 510 گرم، تافتون 230 گرم، لواش 140 گرم و سنگک 650 گرم عنوان شده است.

همچنین قیمت هر کیلو آرد برای نانوایی‌های سنتی 660 و برای نانوایی‌های صنعتی 900 تومان است.