منصور معظمی در حاشیه مراسم امضای قرارداد تولید مشترک واگن  بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت ترنس مش هولدینگ روسیه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آلستون شرکت بسیار بزرگی محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلف فعال است، اظهار کرد: قراردادی که با آلستون به امضاء رساندیم صرفا در زمینه‌ واگن بود و با توجه به این که نیاز کشور حدود 20 هزار دستگاه برآورد می‌شود بنابراین در قالب یک شرکت حل مساله معنا و مفهوم ندارد.

وی  با اشاره به اینکه متنوع کردن و استفاده کردن از منابع بیرونی از جمله مواردی است که در اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده است، گفت: در مشارکت‌هایی که توسط ایدرو مدنظر قرار می‌گیرد تمامی فاینانس توسط طرف خارجی و سهم ایران به کمترین میزان است.

معظمی در مورد واگن پارس نیز افزود: واگن پارس آورده طرف مقابل است و رقم مورد نظر براساس قیمت کارشناسی پرداخت خواهد شد. سازمان گسترش سازمان توسعه‌ای است و بنایی بر بنگاهداری ندارد. ما شرایط را فراهم می‌کنیم که شرکت‌های خارجی و یا شرکت‌های داخلی سرمایه‌ گذاری را انجام دهند و توسعه صنعت در کشور رونق یابد. این کار در حوزه خودرو انجام شده و در حال حاضر شرکت‌های بزرگ با سرمایه‌ گذاری تولیدات خود را به بازار ایران وارد کرده‌اند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به مقوله صادرات نیز  تصریح کرد: در قراردادهای امضاء شده بندهایی آورده‌ایم که مسوولیت صادرات برعهده آلستون یا ترنس مش هلدینگ است، چرا که به شبکه جهانی وصل هستند و خودشان جزو صادرکنندگان عمده به حساب می‌آیند.

معظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر واردات 6000 دستگاه واگن باری که قرار بود توسط وزارت راه و شهرسازی از روسیه به ایران وارد شود،اظهارداشت: قرار بر این شده است که 1100 دستگاه واگن به صورت آماده خریداری و نزدیک به 5000 دستگاه دیگر با مشارکت در داخل کشور تولید شود.

وی در خصوص اینکه چه اتفاقی رخ داد واردات 6000 دستگاه به کشور لغو و به 1100 دستگاه کاهش یافت، گفت: آقای نعمت زاده عنوان کرده بودند که روی ریل می‌خوابند و اجازه نمی‌دهند که این اتفاق صورت گیرد، اما در نهایت بدون این‌که بر روی ریل بخوابند مساله حل شد. با صحبت‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت بدون این که واردات واگن‌های باری به کشور صورت گیرد قرار بر این شد که 1100 دستگاه واگن وارد شده و مابقی آن با مشارکت در داخل تولید شود.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این با تاکید بر این‌که واردات 5000 واگن باری از روسیه کم سلیقگی بود تاکید کرده بود که روی ریل می‌ایستد و اجازه ورود این واگن‌ها را به کشور نمی‌دهد.