مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه سال 96 سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد را دو میلیون تومان تعیین کرده است. هرچند لایحه بودجه بعد از تایید شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ شده، اما سازمان مالیاتی هنوز بخشنامه سقف جدید معافیت مالیاتی دریافتی حقوق بگیران را اعلام نکرده است.
 
در این بین برخی حقوق بگیران از عدم اعمال این قانون در حقوق فروردین ماه از سوی برخی شرکتها خبر داده‌اند. این موضوع در حالی است که همه ساله برخی شرکتها سقف حقوق معاف از مالیات  را پیش از ابلاغ سازمان مالیاتی در حقوق فروردین اعمال کرده و شرکتهای دیگر که این سقف را در حقوق فروردین اعمال نمی‌کنند، مطابق قانون موظف اند بعد از ابلاغ بخشنامه، مبالغ اضافی کسر شده از حقوق بگیران را به آنها بازگرداند.
 
همچنین یک مقام سازمان مالیاتی در گفتگو با خبرنگار تسنیم، از ابلاغ  بخشنامه سقف معافیت مالیاتی در اواخر فروردین ماه سال جاری خبر داد.
 
دولت در لایحه پیشنهادی خود برای بودجه سال 96 سقف یک و نیم میلیون تومانی را برای مالیات تعیین کرده بود که نمایندگان بعد از دوبار تغییر در نهایت برای حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی این سقف را به  دو میلیون تومان افزایش دادند. این سقف در لایحه بودجه سال 95 دولت، یک میلیون و300 هزار تومان بوده است.