پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا به نقل ازمدیرعامل بخش کالا و ارز واحد مدیریت دارایی بانک بین المللی یو بی اس سوئیس اعلام کرد، پس از مشخص شدن برنامه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش تدریجی نرخ بهره دراین کشور، نرخ بهره واقعی در آمریکا شروع به کاهش کرد و برشاخص دلارتاثیر منفی گذاشت.
«وین گوردون» روزچهارشنبه درمصاحبه با تلویزیون بلومبرگ افزود: بانک مرکزی آمریکا دیروز(چهارشنبه) نرخ بهره نقطه به نقطه دراین کشور را 0.25 درصد افزایش داد و سیاستگزاران بانک مذکور با دو باردیگر افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره نقطه به نقطه در سال 2017 و سه بار دیگر افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره نقطه به نقطه در سال 2018 موافقت کردند.
به گفته گوردون، شب گذشته «ژانت یلن» رئیس بانک مرکزی امریکا دورنمای سه تا 6 ماه آینده را روشن و مشخص کرد که می خواهد امسال و سال آینده نرخ بهره را سه مرتبه افزایش دهد.
وی ادامه داد: این برنامه به این معنی است که نرخ بهره واقعی در آمریکا کاهش بیشتری پیدا می کند که این امربه معنی کاهش بیشتر شاخص دلار و افزایش بیشتر قیمت طلا است. 
قیمت طلا ازابتدای سال 2017 تا کنون تقریبا هفت درصد افزایش یافته که عامل آن کاهش سطح اطمینان با انتخاب شدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بود.
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 09:30 صبح امروز به وقت محلی در بازار لندن با 0.4 درصد افزایش به یک هزار و 244 دلار و 40 سنت رسید.