محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت شهرک شهید باقری واقع در منطقه 22، تصریح کرد: احداث فضاهای سبز و بوستان در سطح محله، ساماندهی فضاهای خاکی و بایر در سطح محله، با پیشنهاد احداث چمن، فضای سبز و بوستان، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند و مناسب سازی و بهسازی سنگ فرش معابر و پیاده روهای بوستان های موجود در حوزه خدمات شهری در دست بررسی است.

وی در خصوص حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرک شهید باقری بیان کرد: در این بخش نیز پیش بینی افزایش خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی، امکان تعویض، نوسازی و افزایش ناوگان اتوبوسرانی، امکان تعویض، نوسازی ناوگان مینی بوس رانی، ساماندهی و اصلاح هندسی مسیر ورودی وخروجی شهرک شهید باقری به جهت طولانی بودن و ناخوانایی مسیر موجود، امکان مکانیزه نمودن پل های عابر پیاده واقع در سطح محله و مناسب سازی و سنگ فرش معابر، پیاده روهای موجود در سطح محله در دست پیگیری است.

توسعه سرانه های ورزشی در شهرک شهید باقری

پیرهادی با تأکید بر توسعه سرانه های فرهنگی و ورزشی در شهرک شهید باقری، افزود: در این زمینه امکان احداث مجموعه های ورزشی چند منظوره در سطح محله، امکان تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری و آموزشی و رفاهی در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخواست هایی از سوی اهالی مربوط به سایر نهاد ها و سازمان ها از جمله پیش بینی احداث کلانتری نیروی انتظامی به منظور حضور مستمر نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محل مطرح شده که این موارد به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است.

*محله هوانیروز( منطقه 22 )

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بررسی وضعیت محله هوانیروز (منطقه 22) اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور تفکیک زباله های خشک، تر و شستشوی روزانه مخازن، توسعه و تجهیز پارک آتش نشان به وسایل ورزشی، تفریحی و ... در سطح محله، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معابر در دست بررسی است.

تکمیل پروژه های عمرانی در محله هوانیروز

وی گفت: در حوزه عمران محله نیز مواردی از جمله لکه گیری و اجرای آسفالت برخی معابر مورد نیاز در سطح خیابان های   امیر کبیر و هوانیروز، امکان احداث و تکمیل پروژه های عمرانی محله اعم از ساماندهی و همسطح سازی معابر در سطح محله، امکان احداث پل های عابر پیاده (ترجیحاً مکانیزه) حد فاصل پارک های سلامت و افق و ساماندهی خطوط اتوبوسرانی و افزایش تعداد خطوط در دستور کار قرار گرفته شده است.

پیرهادی در رابطه با پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاری محله هوانیروز در حوزه معماری و شهرسازی تصریح کرد: امکان بازپیرایی و زیباسازی نمای قدیمی بناهای موجود در سطح محله به منظور بهبود منظر شهری و امکان اتخاذ تدابیر لازم جهت رعایت اصول معماری ایرانی – اسلامی در نمای ساختمان های در حال احداث از مواردی است که در این حوزه پیگیری می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره وضعیت حوزه فرهنگی و اجتماعی محله هوانیروز، خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز برای بهبود شرایط چند پیشنهاد از جمله ترمیم و بهسازی زمین چمن فوتبال و احداث رختکن و سرویس بهداشتی برای زمین چمن مذکور و تسریع در احداث زمین چمن شهرک یاس، تکمیل و تجهیز سرای محله و امکان تأمین هزینه های تعمیر، تجهیز و بهسازی مساجد در دست پیگیری است.

وی در پایان گفت: شورایاری محله درخواستی را در خصوص استقرار کانکس نیروی انتظامی در سطح محله داشته اند که این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است ضمن اینکه امکان جمع آوری پست های هوایی برق و استقرار پست های زمینی با توجه به گسترش ساخت و سازها در سطح محله به شرکت برق ارجاع شده است.