محمدرضا جمشیدی درباره وضعیت پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به آسیب دیدگان ساختمان پلاسکو گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته میان بانک‌ها، مقرر شد تا هریک از فعالان اقتصادی آسیب دیده در این حادثه به بانک های عامل خود که تاکنون در آن حساب جاری داشته و یا تسهیلات پیش از این دریافت کرده‌اند و با بانک ارتباط مالی دارند، این تسهیلات را هم از همان بانک‌ها دریافت کنند.

 

 

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ادامه داد: اما برخی از صاحبان این واحدها، از هیچ‌یک از بانک‌ها تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند که همه این واحدها به بانک تجارت به عاملیت سیستم بانکی ارجاع داده می‌شوند تا این تسهیلات را دریافت کنند.

 

وی دراین باره توضیح داد: بانک تجارت به نسبت اندازه کسب و کار این افراد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند و در آینده هر بانکی سهم خود از این تسهیلات را به بانک تجارت پرداخت خواهند کرد.

 

 

جمشیدی درباره زمان پرداخت این تسهیلات گفت: به محض استقرار این واحدها و تعیین تکلیف چگونگی مصرف این تسهیلات، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به هریک از واحدها پرداخت خواهد شد.

 

 

وی اضافه کرد: دبیرخانه ای با همکاری شورای‌عالی بانک‌ها و کانون بانک های خصوصی و دولتی تشکیل شده و آماده رسیدگی و تعیین تکلیف این تسهیلات است.

 

 

پنجشنبه سی‌ام دیماه سال جاری ساختمان پلاسکو با حدود نیم قرن قدمت، در پی آتش سوزی فروریخت. حدود ۶۰۰ واحد تولیدی و فروش پوشاک در این حادثه از بین رفت. پس از این حادثه شورای‌عالی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری مقرر کردند تا هریک از این افراد،‌ به فراخور بزرگی و کوچکی از این تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان استفاده کنند.