رحمت الله مه‌آبادی بعدازظهردیروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه اصلاح فضایی کشور یکی از برنامه‌های مهم در حوزه صنعت هوانوردی ایران است اظهار داشت: اجرای این طرح با مشارکت مشاور بین المللی و خارجی یک ماه قبل آغاز شده که طی آن آسمان ایران به نقطه تعادل منطقه‌ای تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد پروازها در کشور از ۸ فرودگاه بین المللی انجام می‌شود افزود: اجرای طرح‌های زیرساختی در فرودگاه‌های مختلف از توافق به قرارداد تبدیل شده و بر این اساس ناوگان هوایی کشور نوسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با تاکید بر افزایش کیفیت خدمات پروازی در فرودگا‌های کشور خاطر نشان کرد: در فرودگاه بوشهر طرح ارتقا کیفیت و کمیت اجرایی می‌شود که برای تحقق این مهم اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

مه‌آبادی با اشاره به نوسازی هواپیماهای کشور افزود: از هواپیماهای خریداری شده ۲ فروند دیگر تا پایان امسال وارد کشور می‌شود و این در حالی است که در یک برنامه ۱۰ ساله ۲۰۰ فروند هواپیما پیشرفته به ناوگان هوایی کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه بوشهر متناسب با شان و منزلت مردم این استان نیست تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فرودگاه جدید در بوشهر در حال طراحی است که با تصویب این طرح، فرودگاه در خارج از شهربوشهر با امکانات و تجهیزات پیشرفته ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی افزود: تا زمان اجرای طرح فرودگاه جدید در بوشهر امکانات و تجهیزات فرودگاه فعلی بوشهر افزایش می‌یابد که بر این اساس پارکینگ جدید فرودگاه بوشهر که امکان پارک همزمان سه فروند هواپیمای مسافری فراهم می‌ک