به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شاید عجیب به نظر برسد که شرکتی کشوری را تحریم کند اما در همان حال بیشترین حجم تبلیغات را در همان کشور داشته باشد اما این اتفاق در مورد غول صنعت کره جنوبی در ایران رخ داده است.

چند روز پیش شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از این پس واردات نرم افزارهای مبداء طراحی اروپا و آمریکا به ایران متوقف می شود.

در همین حال نماینده شرکت سامسونگ در ایران نیز تائید کرد که به زودی تحریم واردات نرم افزارهای گوشی های تلفن همراه سامسونگ به ایران اجرا می شود.

پیشتر برخی کاربران ایرانی سامسونگ از سوی این کارخانه ایمیلی دریافت کرده بودند مبنی بر اینکه از روز ۲۲ می ۲۰۱۳ (اول خرداد ۱۳۹۲) ارائه خدمات اپلیکیشنی برای کاربران ایرانی متوقف خواهد شد.

سامسونگ در این ایمیل دلیل کار خود را برخی موانع حقوقی نامیده است و پیشنهاد کرده تا آن زمان تمام بروزرسانی ها برای برنامه های خود را انجام دهید زیرا از آن پس فروشگاه Samsung Apps برای کاربران ایرانی بسته خواهد شد.

اما این برای اولین بار نیست که غول صنعتی کره دست به اقدامی علیه ایران می زند. پیشتر نیز پخش کلیپ تبلیغاتی توهین آمیز سامسونگ علیه ایران انتقادات زیادی را برانگیخته بود. پخش این کلیپ شرکت سامسونگ کره جنوبی را مجبور کرد پس از چند هفته سکوت با انتشار بیانیه ای رسمی در بخش فارسی سایت خود به دلیل پخش تیرز تبلیغاتی ضد ایرانی محصولات این شرکت در یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، به طور رسمی از مردم ایران عذرخواهی کند.

اما اقدامات ضد ایرانی سامسونگ در حالی همچنان ادامه دارد که نصب دو بنر تبلیغاتی بزرگ از این شرکت در چهارراه ولیعصر (عج) تهران تعجب بسیاری را برانگیخته است. نکته جالب این تبلیغات درج نام خلیج همیشه فارس تحت نام سامسونگ است.

در همین حال برخی خریداران محصولات سامسونگ نیز از نحوه ارائه خدمات و نوع فروش این شرکت ناراضی هستند.

یکی از خریداران گوشی های این شرکت کره ای به ایسنا می گوید: با پرداخت پولی گزاف یکی از محصولات این شرکت را خریدم اما هندزفری در جعبه این گوشی وجود نداشت.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که دو برند کره ای هم اکنون دارای بازاری دست کم ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه لوازم خانگی هستند که باید به این رقم ارزش بازارهای محصولاتی مانند گوشی تلفن همراه را نیز اضافه کرد.

سال گذشته نیز تعدادی از مدیران شرکت سامسونگ به ایران سفر کرده و با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت دیدار کردند. اگرچه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت از ارائه توضیح درباره جزئیات این دیدارهای خودداری کردند اما نماینده سامسونگ در ایران این دیدار را عادی و جزو دیدارهای دوره ای مسئولان کره ای از ایران دانست.

براساس تازه ترین آمار گمرک ایران در سال ۱۳۹۱ بالغ بر ۱۷۰ میلیون دلار انواع گوشی تلفن همراه وارد ایران شد که نسبت به سال ۱۳۹۰ افزایش ۸۰ درصدی را نشان داد. بیشترین حجم موبایل از طریق امارات، منطقه آزاد چابهار و کره جنوبی وارد شدند.

به هر حال به نظر می رسد لابی کره ای ها در ایران آنقدر قدرتمند است که با وجود اقدمات خصمانه شرکت های این کشور علیه ایران که با هدف راضی نگه داشتن آمریکا و متحدانش انجام می شود، باز هم این شرکت ها اجازه پیدا می کنند تا بعد از پخش کلیپ توهین آمیز و تحریم کشورمان در شلوغ ترین معابر پایتخت دست به تبلیغات آن هم در کنار نام خلیج همیشه فارس بزنند.